به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در همایش صنعت و معدن در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: در شرایط بحرانی و فعالیت های اقتصادی یکی از موضوعات مسائل بانکی است یکی از اقدامات مهم مجلس  محاسبه سود در اقتصاد دولت است لذا بر اساس عقل و منطق نباید سود روی سود اعمال شود.
وی با اشاره به اینکه محاسبه سود برای واحدهای اقتصادی باید بر اساس شرع، عقل و منطق باشد و هفته گذشته در مصوبه مجلس آمده است که سود دیرکرد (سود مرکب ربوی) حذف شود ادامه داد: برای کمک به واحدهایی که از سال ۹۳ تا کنون تا ۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند اما در طول زمان به دلیل عدم پرداخت اقساط جریمه شده اند این سود بانکی که سود ربوی مرکب محسوب می شود باید حذف شود حتی برای اشخاص حقیقی که تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات گرفته اند نیز باید اجرا شود و سود جریمه و دیرکرد را حذف کنند.
وی با بیان اینکه اگر این اتفاق بیفتد مشکل عمده تولیدی ها که بسیاری از آنها مشکلات بانکی در رابطه با تسهیلاتی که گرفته اند حل می شود تصریح کرد:  نیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان کرمان غیر فعال هستند و تعطیلی بیشتر آنها به دلیل مشکلات بانکی است.
پورابراهیمی در موردمسائل مالیاتی هم خاطرنشان کرد: برای اولین بار قانون دادرسی در بحث پرونده های مالیاتی را اصلاح کردیم چون ما نمی پذیریم اگر کسی در فعالیت اقتصادی می کند سازمان مالیاتی به دلیل اجرا نکردن تعهدات از این فعال اقتصادی شکایت می کند و اعلام می کند که باید به تعهدات عمل می کرد.
وی در مورد پایانه های فروشگاهی هم اظهار کرد: این پایانه ها به جای اینکه ممیز محور باشند سامانه محور باشند زیرا هر جا مالیات ممیز محور باشد می تواند عامل بروز فساد باشد لذا اطلاعات پایانه در سامانه که ثبت شود این سامانه است که مالیات را مشخص می کند.

۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.