به گزارش ایرنا، حبیب الله نیکزادی روز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با بیان اینکه مدیریت منابع آب در استان بسیار ضعیف است افزود: برخی مناطق در استان کرمان 20 سال خشکسالی دارد و عشایر از این موضوع آسیب های زیادی دیده اند و باید برای تامین علوفه و کمک به این قشر پیگیری هایی انجام شود.
وی با بیان اینکه تعیین تکلیف اراضی شهری نیز در استان کرمان ضروری است ادامه داد: در کنار آن می توان از شرکت های بزرگ خواست که به جای پرداخت مالیات، در امر مدرسه سازی مشارکت کنند.
وی عنوان کرد: 80 درصد اراضی فهرج، دولتی اعلام شده و این در حالی است که مردم سالها در این اراضی زندگی یا کشاورزی می کرده و امروز نمی توانند از آن استفاده کنند.
وی بیان کرد: درخواست ما از جهاد کشاورزی این است که به کشاورزان کمک های فکری و فنی ارائه دهد و اینگونه نباشد که یک سال آنقدر محصول بکاریم که محصول تولیدی به فروش نرود و یکسال هم هیچ محصولی کاشته نشود.
نماینده مردم چهار شهرستان شرقی استان کرمان گفت: در کشور بودجه ها محدود و نیازها فوق العاده زیاد است و نتیجه آن است که درصدهایی از بودجه استانها محقق می شود و این موضوع نشان می دهد که هر چه پیگیری ها بیشتر باشد، تحقق بودجه ها نیز بیشتر خواهد بود.
نیکزادی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف اراضی کشاورزی بر اساس قانون را دنبال می کنیم اظهار کرد: با اجرای این اقدام کار دولت و مردم تسهیل می شود.
وی بر ساماندهی چاههای غیرمجاز نیز تاکید کرد و ادامه داد: نمی توانیم روستاهایی که چاه مجاز ندارند را تخلیه کنیم و پیشنهاد شده که این روستاها ساماندهی شود.
وی ادامه داد: حساب های بانکی برخی شرکت های بزرگ در کرمان نیست و این موضوع مشکلاتی را برای این استان ایجاد می کند.
نیکزادی گفت: لازم است ایجاد صنایع جانبی کشاورزی در استان کرمان بصورت جدی دنبال شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.