به گزارش ایرنا، هنرمند رفسنجانی و خالق این اثر گفت: اجرای این کار چهار سال زمان برد و کار سوزن دوزی به صورت نوین بر روی پارچه انجام شده است.
بتول استاد اکبری افزود: ابتدا آیات قرآن از روی قرآن عثمان طه بر روی برگه و سپس روی پارچه چاپ شد و هر طرف یک صفحه به مدت پنج روز بر روی پارچه پاناما و نخ دستی سوزن دوزی شد.
وی تصریح کرد: روی این پارچه پاناما خط خواناست، فقط خانمی اهل ترکمنستان زنجیر دوزی قرآن را انجام داده ولی کار سوزن دوزی رفسنجان به شکل کتاب درامده و در جهان بی نظیر است و در موزه قرآن نگهداری خواهد شد.
امام جمعه رفسنجان در آیین رونمایی از قرآن سوزن دوزی شده در مسجدالزهرا رفسنجان گفت: این کار بسیار ارزشمند زیرا قرآن کتاب زندگی و کتاب قانون است.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور با اشاره به اینکه هرکس قرآن را پیروی کند راه سعادتمندی را در پیش گرفته است افزود: هر صفحه از این قرآن پارچه ای به طول 50 و عرض 35 سانتی متر است.
وی بیان کرد: صحافی این کتاب پارچه ای قرآن توسط مس سرچشمه با اعتباری بالغ بر 9 میلیون تومان انجام شد و مجتمع مس سرچشمه همواره از فعالیت های قرآنی حمایت های لازم را انجام می دهد.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7437/7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.