به گزارش ایرنا، به همین مناسبت خیابان های شهر ایلام سیاه پوش شده و بنرهای تسلیت شهادت امام علی(ع) در میادین و بلوارها و سر درب ادارات و مساجد و حسینیه ها نصب شده است.
شیعیان دوستار علی ابن ابی طالب (ع) در این استان به همین مناسبت با پوشیدن رخت عزا و شرکت در آیین های این مناسبت، ارادت و عشق خود را به نخستین پیشوای شیعان جهان ابراز داشتند.
آیین های عزاداری ویژه شهادت امام علی(ع) که شب گذشته همزمان با دومین از شب از لیالی قدر تقارن یافت در بسیاری از مساجد، تکایا، حسینیه ها و بقاع متبرکه ایلام با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
در این آیین ها قشرهای مختلف مردم در منازل و یا اماکن مذهبی و متبرکه این استان حضور یافتند و با شب زنده داری، عزاداری و سینه زنی در سوگ شهادت غریبانه امام علی (ع) آیین های احیای شب قدر از جمله قرائت دعای جوشن کبیر، دعای ابو حمزه ثمالی، قرآن سر گرفتن و اقامه نمازهای 100 رکعتی را بجا آوردند.
مردم دوستار اهل بیت در این استان با شفیع قرار دادن این امام همام و دعا و نیایش به درگاه الهی تا پاسی از شب و سحر سرنوشتی نیکو و تقدیری خیر را از معبودشان طلب کردند.
آیین های دومین شب از لیالی قدر و عزاداری شهادت امام علی (ع) در 600 مسجد، حسینیه و بخ صورت ویژه در مرکز استان در مسجد جامع شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از مناطق مختلف این استان، آیین های سوگواری و عزاداری دومین شب از لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در شهرها و روستاهای تابعه این استان با حضور پر شور مردم برگزار شد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.