به گزارش ایرنا،آیت الله غلامعلی نعیم آبادی عصرپنجشنبه درهمایش بزرگ سادات شیعه واهل سنت هرمزگان با عنوان نسل ماندگار افزود: سوره کوثر یکی از سوره های قرآنی است که بی شک مربوط به سادات بوده و مفسران زیادی آن را سوره فاطمی می دانند و بیانگر این هست که نشان می دهد نسل پیامبر اکرم (ص) ابتر نیست بلکه ماندگار است.
وی، فاطمه زهرا (س) را کانون علم، شجاعت وعبادت دانست وبیان داشت: این بانوی بزرگواراسلام جایگاهی بسیار والایی در دنیا و آخرت دارند و امروز شاهد هستیم که 100 میلیون فرزند از نسل ایشان در سراسر جهان گسترده است و شاید نقطه ای در جهان پیدا نشود که فرزندان حضرت زهرا (س) در آن نباشند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهارداشت: زهرا (س) جهانی است و جهان مملو از نسل و خاندان ایشان شده است.
نعیم آبادی گفت: سادات و نسل فاطمه زهرا (س) همیشه حلال مشکلات و پناه و شفیع مردم هستند و مردم برای حل مشکلاتشان به این خاندان متوسل می شوند.
وی ابراز داشت: سادات ایران و سایر کشورهای جهان در طول تاریخ در حرکت های علمی و سیاسی نقش بالایی داشتند و حتی قوی ترین مفسران قرآن و تحقق حوزه های علمیه کشورمان به دست سادات رقم خورده است که جا دارد این نقش ها بیشتر برای مردم برجسته شود.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: نقش سادات را در حرکت های علمی بسیار پررنگ کنیم تا جهان بداند جیره خوار حضرت زهرا (س) هستیم و بعد از آن نیز معنای انا اعطیناک الکوثر به درستی روشن شود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان همچنین خواستار ترویج و برجسته کردن موضوع خمس در سطح کشور شد و گفت: بنیاد بین المللی خمس نیز در این استان شکل گرفته است و اگر مردم وجوهات خود را به درستی پرداخت کنند دیگر نیازی به تشکیل صندوق برای کمک به سادات نداریم.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.