به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز دوشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، کرمان افزود: دلایل عقب ماندگی پروژه های اقتصاد مقاومتی استان باید مشخص شود که آیا به واسطه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی بوده یا خیر.
وی در خصوص تامین منابع مالی پروژه‌ها عنوان کرد: پروژه‌هایی مانند پتروشیمی و پلاسما تامین منابع نشدند در حالی که پروژه‌های مهم استان بودند.
فدائی افزود: با وجود گذشت دو سال اما هنوز برای این پروژه‌ها تامین منابع نشده است، اگر نمی‌توانیم این مساله را حل کنیم، بهتر است جزو پروژه‌ها نگذاریم و حذفشان کنیم.
استاندار کرمان با طرح این سوال که چه اقداماتی برای تامین منابع پروژه‌ها در دو سال گذشته صورت گرفته و چرا به نتیجه نرسیده است، گفت: در جدول اطلاعات پروژه‌ها باید مبلغ، منبع مالی و مسئول تامین آن مشخص باشد.
فدائی ادامه داد: هر سه ماه یکبار مسئول تامین منابع باید گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته ارائه دهد و میزان پیشرفت و روند کار را اعلام کند تا روند کار اصلاح شود و بدانیم به چه نتیجه‌ای می‌رسیم.
استاندار کرمان از ادارات خواست تا برای جلسه آینده ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اهداف اقتصاد مقاومتی در کلان و تاثیری که پروژه‌ها در مجموع یک سال گذشته داشته اند و میزان تحقق آنها را گزارش دهند.
مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز گفت: نرخ بیکاری استان کرمان در سال های 96 و 97 از سطح ملی پایین‌تر بود و علی‌رغم اینکه کشور از 11.9 به 12 درصد رسید، استان کرمان از 11.6 به 11.4 درصد کاهش پیدا کرد.
مهرداد محمدی سلیمانی افزود: سه منبع برای اخذ آمار اشتغال استان مورد استفاده قرار می‌گیرد، طبق اطلاعات مرکز آمار ایران در دوره سال‌های 95 به 96 تعداد 46 هزار و 455 نفر و در سال 96 به 97 تعداد 57 هزار و 226 نفر به شاغلان استان کرمان اضافه شده‌اند.
وی اظهارداشت: براساس آمارنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 96 تعداد 22 هزار و 229 نفر به جمعیت بیمه شده استان کرمان اضافه شده، در حالی که 35 درصد از مشاغل زیر پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند که با احتساب این عدد، آمار افزایش می‌یابد.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.