به گزارش ایرنا ،گونتر اوکر روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت نمایشگاه نقاشی کرنش به حافظ در کرمان افزود: اشعار حافظ ریشه دار و همین ریشه ها در خلق آثار مختلف تاثیر گذار هستند و ارتباط با اشعار حافظ سبکی روح را در من پدید می آورد.
وی با بیان اینکه از سن 20 سالگی با اشعار حافظ آشنا شده است تصریح کرد: شعرهای این شاعر در روح من نفوذ کرد و موجب خلق آثار هنری من شد و ریشه دار بودن شعر حافظ در آثار من تاثیر گذار بوده است.
این هنرمند و نقاش آلمانی اظهار داشت: در زمانی که با اشعار حافظ آشنا شدم جنگ موجب فروریختن همه چیز و هنر شده بود و احساس کردم سیستم و حالت هنری خودم را عوض کنم و بیشتر به سمت شعر و احساس حرکت کنم.
وی ادامه داد: من فکر می کنم شعر موجب آزادی روح و ارتباط با شعر احساس سبکی و آزادی را در انسان بوجود می آورد.
اوکر با اشاره به اینکه حافظ یک استاد بزرگ است تاکید کرد: آشنایی با اشعار این شاعر درون من کشفیاتی پدید آورد و باعث شد با افکار آزادتری ارتباط برقرار کنم و دنیای بهتری را پیدا کنم.
وی تصریح کرد: اشعار حافظ چنان قدرتی دارند که برای وجود روح و ماندن در این کره خاکی لازم است و حس خودشناسی و ارتباط با خود را ایجاد می کند.
هنرمند و نقاش آلمانی بیان کرد: در آلمان کسانی که اهل ادبیات هستند حافظ را می شناسند و این شاعر موجب شد تمدن آلمان پیشرفت کند.
وی افزود: احساس می کنم حافظ از دنیای ما چند قدم جلوتر بوده و علاقه مندی اشخاص به اشعار این شاعر روح را بازتر می کند.
اوکر با اشاره به برگزاری نمایشگاه کرنش حافظ تاکید کرد: این نمایشگاه نشان می دهد که قدرت هنرمند در تاثیر پذیری از او تا چه حد است.
وی تاکید کرد: حافظ یک هنرمند بسیار بزرگ است که توانسته با ادبیات ارتباط برقر کند که شاید در گنجایش افکار ما نباشد.
هنرمند و نقاش آلمانی تصریح کرد: اگر بخواهیم حافظ را بشناسیم اشعارش انسان را به حدی می رساند که از مسائل روزمره جدا می شود و نشاط در او بوجود می آید.
پنجم اردیبهشت ماه جاری موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان میزبان «گونتر اوکر» هنرمند معاصر آلمانی و تیم همراهش بمنظور نمایشگاه «کرنش به حافظ» است.
«گونتر اوکر» متولد 1930 در آلمان است که سال 1960 با تشکیل گروه صفر جنبش هنر معاصر رقم می زند و موجب شکل گرفتن خاص هنر معاصر اروپا می شود.
نخستین نمایشگاه «گونتر اوکر» در ایران در جوار مرقد حافظ با عنوان «کرنش به حافظ» برگزار می شود و بعد از آن نمایشگاه تصمیم می گیرد تور ملی آثار را در ایران داشته باشد و تاکنون شهرهای شیراز، کرمان، تهران، کیش و مشهد برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
80 اثر از هنرمند آلمانی از پنجم اردیبهشت تا سوم تیرماه در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان به نمایش گذاشته می شود.
موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در خیابان شریعتی چهار راه طهماسب آباد واقع شده است.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.