سعید برخوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت گندم از سطح 40 هزار هکتار مزارع هفت شهرستان جنوبی استان کرمان آغاز شد، افزود: عملیات برداشت اولین گندم زارهای این منطقه 21 اسفند ماه سال گذشته در شهرستان قلعه گنج به صورت محدود انجام ولی به دلیل بارندگی متوقف اما از تاریخ 16 فروردین سال جاری عملیات برداشت گندم در این منطقه آغاز شده است .
وی اظهار داشت: با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت عملیات بهزراعی، از سطح اجرا شده گندم در جنوب کرمان بیش از 185 هزار تن پیش بینی تولید و بیش از 150 هزارتن گندم به مراکز خرید تحویل داده می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برابر پیگیری های مستمر انجام شده و موافقت اداره کل غله استان کرمان علاوه بر سیلوی جیرفت و کارخانه های آرد منطقه، مراکز خرید در شهرستان های فاریاب و رودبار جنوب راه اندازی و در شهرستان قلعه گنج نیز در دست پیگیری است.
وی افزود : برای محموله‌هایی که به کارخانه‌های آرد و سیلو تحویل داده شود علاوه بر قیمت محصول به ازای هر کیلو گرم 400 ریال کرایه حمل نیز پرداخت می شود.
وی بیان کرد: کشاورزان برای تحویل و تخلیه محصول گندم با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی مطابق سامانه نسبت به دریافت معرفی نامه اقدام و در غیر این صورت امکان ثبت مجدد و صدور معرفی نامه در محل مراکز خرید میسر نمی باشد.
برخوری گفت: در راستای برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خوداتکایی محصول استراتژیک گندم در سال زراعی 98-97 برنامه اجرایی کشت این محصول هدف گذاری شد.
وی افزود: بذر گندم کشت شده در هفت شهرستان جنوبی کرمان شام ارقام چمران، چمران 2، مهرگان، برات، باژ، افق و سیروان است.
برخوری تصریح کرد: به منظور افزایش راندمان مصرف آب، سطحی معادل 6 هزار و 500 هکتار از مزارع به سیستم آبیاری تحت فشار تیپ مجهز شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: پایش عوامل خسارت زای زنده در طول فصل داشت توسط شبکه مراقبت و مشارکت موثر کشاورزان به نحو مطلوب انجام و همچنان ادامه دارد.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.