احمد امینی روش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی تدابیر لازم برای رویارویی با مشکلات احتمالی اتخاذ شده است.
وی به بارش باران طی روزهای گذشته اشاره و تصریح کرد: بر اساس آمار اداره کل هواشناسی استان کرمان، بیشترین بارندگی 6 روز اخیر در ساردوئیه جیرفت با 52 میلیمتر ثبت شده است.
فرماندار جیرفت از تقویت قسمتی از سیل بند حاشیه هلیل رود با حضور دستگاه ها و عوامل راهداری این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به احتمال ورود سیلاب و جاری شدن سیل در بستر هلیل رود، اداره راهداری برای تقویت سیل بند حاشیه پل دوم هلیل برای جلوگیری از ورود سیلاب به چند روستای حاشیه این رودخانه، در حال فعالیت است.
وی با تاکید بر لزوم ورود قوی شرکت آب منطقه ای استان کرمان به ساماندهی حاشیه هلیل رود و کف برداری این رودخانه، گفت: با پیگیری های صورت گرفته و تلاش عوامل راهداری در حال حاضر یک دستگاه بولدوزر در حاشیه پل دوم هلیل رود در ورودی منطقه میانچیل در حال بازسازی سیل بند حاشیه ای و یک دستگاه بولدوزر هم در حال تخلیه برای تقویت دیواره های حاشیه رودخانه است.
امینی روش با اشاره به بالا آمدن بستر هلیل رود و غیر تحمل بودن دیواره های خاکی حاشیه ای در زمان بروز سیلاب افزود: در چند ماه گذشته هم با کمک از دستگاه های راهداری، این سیل بند حاشیه ای تقویت شده است.
فرماندار جیرفت از مجموعه امور منابع آب شهرستان جیرفت و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان خواست تا تدبیری جدی برای هلیل رود به ویژه قسمت طولانی این رود که در میان قسمتی از ‌شهر جیرفت و محله های کلرود و کهوروییه و روستاهای حاشیه ای قرار گرفته است، اندیشیده شود.
در پی بارش های چند روز اخیر، حدود 50 درصد سد 336 میلیون متر مکعبی جیرفت آبگیری شده است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.