اصغر مکارم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان ها و مراکز درمانی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در آماده باش کامل هستند و تمهیدات لازم برای پذیرش مصدومان احتمالی اتخاذ شده است.
وی تصریح کرد: اورژانس پیش بیمارستانی با 36 پایگاه، هفت کمپ سلامت، 2 کد سیار و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در قالب 46 تیم با 95 کارشناس فوریت های پزشکی آمادگی ارائه خدمت به مصدومان احتمالی را دارند.
وی اظهار داشت: مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه و مرکز پایش مراقبت های درمانی به صورت 24 ساعته و با رصد منطقه، آماده ارائه پاسخ و فرماندهی حوادث احتمالی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: نمایندگانی از معاونت های بهداشت و درمان، مدیریت حوادث و مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه از امشب (سه شنبه) در EOC دانشگاه (مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات) حضور خواهند داشت و از مراکز درمانی بازدید می کنند.
مکارم توصیه کرد: در صورت نداشتن کار ضروری، افراد سالمند، مادران باردار، کودکان و بیماران قلبی از خانه خارج نشوند.
وی با بیان اینکه خانواده نقش موثری در کنترل هیجان و رفتارهای پر خطر فرزندان دارد، اظهار داشت: توصیه می‌شود خانواده ها، فرزندان خود را در آیین چهارشنبه سوری تنها نگذارند.
وی با بیان اینکه آیین چهارشنبه سوری را در محیط های کنترل شده به جای بیاورید، افزود: به علت رفتارهای پرخطر در مراسم چهارشنبه آخر سال، احتمال آسیب های جدی مانند قطع عضو، سوختگی و ناشنوایی دور از انتظار نیست از این رو توصیه می‌شود که هرگز از مواد محترقه و منفجره استفاده نکنید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: در صورت آسیب به چشم ها از دستکاری چشم پرهیز و سریعاً از اورژانس کمک بخواهید و یا با گذاشتن جسم مخروطی بر روی چشم آسیب دیده به مرکز درمانی مراجعه کنید.
وی افزود: در مصدومیت های ناشی از سوختگی، لباس ها و زیورآلات مصدوم را خارج و محل سوختگی را با آب ولرم به مدت 5 الی 10 دقیقه شستشو دهید.
وی ادامه داد: تاول های ناشی از سوختگی را دستکاری نکرده و از مرهم های خانگی مانند یخ و خمیردندان استفاده نکنید و حتما به پزشک مراجعه کنید.
مکارم گفت: در صورت بروز حادثه، سریعا با تلفن 115 فوریت های پزشکی تماس بگیرید.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.