مسعود جمیلی کرمانی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شدت بارندگی چند روز گذشته در جنوب استان و سیلابی شدن رودخانه ها، به راههای ارتباطی بیش از 247 روستای این منطقه خسارت وارد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به حجم سیلاب در روستاها، کار بازگشایی راههای روستایی پس از فروکش کردن سیلاب، از صبح امروز با 43 دستگاه راهداری سنگین در هفت شهرستان جنوبی استان آغاز و این عملیات همچنان ادامه دارد.
جمیلی با اشاره به اینکه 80 درصد راههای روستایی در جنوب کرمان در معرض خطر سیلاب قرار دارد اظهار داشت: سیلاب به بیش از 670 کیلومتر از راههای روستایی در جنوب کرمان خسارت وارد کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: بیشترین خسارت به راههای روستایی در شهرستان رودبار جنوب و قلعه گنج وارد شده است.
وی بیان کرد: آب بردگی و تخریب بستر راه و شانه های خاکی از عمده خسارتهای سیلاب به جاده های روستایی شهرستان های جنوبی استان کرمان است.
جمیلی با بیان اینکه بازگشایی و تیغ زنی روستاهای باقی مانده بیشتر در مناطق کوهستانی و سخت گذر شهرستان های رودبارجنوب، فاریاب، جیرفت و قلعه گنج است، افزود: دستگاه های مورد نیاز نظیر گریدر و لودر به این مناطق اعزام و راهداران تا بازگشایی کامل راهها در منطقه حضور دارند.
وی گفت: آبنماهای مسیر آبسردوئیه، مظفر آباد و بیژن آباد در رودبار جنوب همچنان برای ایمنی بیشتر رانندگان و مردم مسدود است و تا فروکش کردن سیلاب این مسیرها بازگشایی نخواهند شد.
جمیلی کرمانی اظهار داشت: در حال حاضر مسیر اصلی رودبار جنوب - کهنوج به عنوان مسیر اصلی تردد در نظر گرفته شده است.
جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر، یک سوم پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.