شهاب الدین صابونچی شامگاه جمعه در مراسم افتتاح یک کارگاه شالبافی در بردسیر افزود: طرح توسعه کسب و کارهای خرد توسط سازمان جوانان هلال احمر و با همکاری سازمان امور اجتماعی وزارت کشور از سال گذشته در 6 استان آغاز شده و امسال در 10 استان ادامه پیدا کرده است‌.
وی با اشاره به توانمند سازی جوانان هلال احمر افزود: این کار بر مبنای توانمند سازی و تسهیل گری با کمک جوانان هلال احمر در بین گروه های اجتماعی و گروه های خرد محلی عمدتا با تمرکز بر حاشیه شهرها و مناطق محروم شکل می گیرد.
صابونچی ادامه داد: نوع مشاغلی که انتخاب می شود بر اساس پتانسیل های محلی و آمادگی است که مردم برای انجام کار دارند.
وی گفت : به همین دلیل مشاغل متنوع و فراوانی در استانها در حال راه اندازی است که از جمله تولید گیاهان دارویی، بافت پارچه های مخصوص و صنایع دستی مختص هر منطقه بسته به بازار مخاطب و آمادگی شهروندان دنبال می شود.
رییس سازمان جوانان هلال احمر کشور ادامه داد: کارگاه شالبافی بردسیر با استفاده از پنج دستگاه بافت شال توانسته پنج شغل مستقیم ایجاد کند و این کارگاه قابلیت توسعه بیشتر نیز دارد.
صابونچی وعده داد: به زودی 10دستگاه شالبافی نیز در شهر کرمان نصب و راه اندازی می شود.
وی اشاره کرد: این کار اشتغالزایی مستقیم و کم هزینه ای در بردارد یعنی با هزینه اندکی افراد مشغول به کار می شوند.
صابونچی با اشاره به مزایای این طرحها گفت: هماهنگی و همکاری بین بخشی مطلوبی بین هلال احمر، وزارت کشور، بخش خصوصی و افراد داوطلب ایجاد می شود.
وی گفت : همچنین با توانمند سازی، مهارت آموزی و اشتغال جوانان داوطلب هلال احمر، انگیزه کار داوطلبانه را در آنها حفظ می کنیم.
صابونچیگفت : امروز خوشحالیم که هنر قدیمی شالبافی که رو به فراموشی بود به این شکل احیا شده است و خوشحالیم به این طریق به اقتصاد هنر و میراث فرهنگی کشورمان کمک کرده ایم.
وی در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر رویکرد کارهای اجتماعی اش را دنبال می کند و سعی می کند برای جوانان با مهارت آموزی، مهارت افزایی و توانمندسازی آنها فرصت های شغلی را فراهم کند تا آنها بتوانند با دغدغه کمتر نسبت به مسائل معیشتی خود و با انگیزه بیشتر در خدمت فعالیتهای داوطلبانه هلال احمری شان باشند.
بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.
7421/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.