مسعود الهامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد 2 مرکز تلفن پیش از انقلاب اسلامی در استان کرمان امروز به 792 و میزان 12 هزار تلفن ثابت اینک به 852 هزار و 833 خط رسیده است.
وی اظهار داشت: ترافیک پستی در ابتدای انقلاب اسلامی یک میلیون مرسوله در سال بوده که این میزان به همت انقلاب اسلامی امروز به 10 میلیون مرسوله و سرانه مرسوله های پستی به ازای هر نفر در ابتدای انقلاب 0.5 و اکنون به بیش از 3.3 رسیده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان عنوان کرد: به برکت حضور چهار دهه انقلاب اسلامی، طول شبکه فیبر نوری به عنوان یکی از زیر ساخت های اساسی حوزه ارتباطات از صفر امروز به چهار هزار و 620 کیلومتر در استان کرمان رسیده است.
وی گفت: ظرفیت شبکه انتقال از صفر به 532 گیگابیت بر ثانیه
(Gbps) و ظرفیت پهنای باند ورودی استان کرمان از صفر به 97.1 گیگابیت برثانیه (Gbps) طی 40 سال انقلاب اسلامی افزایش یافته است.
الهامی بیان کرد: تعداد مشترکان اینترنت ثابت و سیار استان نیز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از صفر به میزان 2 میلیون و 252 هزار و 322 مشترک ارتقا داشته است.
وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ شهر و روستایی از خدمات اینترنت همراه بهره مند نبود و در حالی که اکنون 71 شهر از اینترنت نسل سوم و چهارم همراه و 2 هزار و 771 روستای استان کرمان از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند هستند.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.