به گزارش ایرنا، محمد رضا علیزاده روز شنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای چهل ساله جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر کرمان افزود : در بحث کسب و کار و اشتغال فرهنگی، قبل از سال 57 تمام امور زیر نظر بخش دولتی بود، اما در حال حاضر 2 هزار مرکز فرهنگی و هنری غیردولتی با بیش از چهار هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به رونق بخشی چاپ و نشر پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان تصریح کرد: تعداد مراکز نشر و چاپخانه از 16 واحد در سال 57 به 188 مرکز پس از پیروزی انقلاب افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی موسسه انتشاراتی در کرمان فعالیت نداشت، اما هم اکنون 75 موسسه تاسیس شده است که تعداد 50 مرکز فعال هستند.
وی با اشاره به رشد نشریات کرمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در سال 57 تنها پنج نشریه در کرمان فعالیت داشتند که این عدد به 363 نشریه در سال 97 رسیده است.
علیزاده اظهار داشت: سالانه بالغ بر 500 عنوان کتاب در کرمان چاپ و منتشر می شود که صدور مجوز آن توسط هیات نظارت بر چاپ در استان صادر انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه وضعیت سینما در استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فراز و نشیب های همراه بوده است تصریح کرد: در حال حاضر 12 سینما در استان فعالیت دارند که این رقم قبل از انقلاب 11 سینما بود و تعداد صندلی های سینما از 2 هزار و 740 صندلی در سال 92 به چهار هزار صندلی افزایش یافته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: همچنین تعداد فیلم های اکران شده در 40 سال اخیر از 48 فیلم در سال به 152 فیلم رسیده است و سال گذشته 100 اجرای صحنه ای داشتیم.
وی تاکید کرد: ایجاد 11 نگارخانه و فعالیت 12 مرکز تولید و پخش آلبوم موسیقی نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه هنری در کرمان است.
علیزاده با اشاره به گسترش مراکز آموزشی فرهنگی و هنری پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در حال حاضر بالغ بر 200 مرکز آموزش هنر در کرمان فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: از سال 72، تعداد 634 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان کرمان راه اندازی شده است و سیاست کیفیت بخشی و ساماندهی این مراکز با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوان دنبال می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همچنین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت و برنامه ریزی قرآنی وجود نداشت اما در سالهای اخیر با تعاملات شکل گرفته و همکاری دستگاه های مختلف، 165 موسسه فرهنگی قرآنی و عترت مجوز دار مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به واگذاری فعالیت های هنری و فرهنگی به مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: 177 آموزشگاه آزاد هنری در رشته های مختلف کار آموزش هنرجویان را انجام می دهند که بسیاری از هنرمندان پس از انقلاب در همین موسسات آموزش دیده اند.
علیزاده ادامه داد: قبل از سال 57، موسسه آموزش عالی فرهنگی و هنری در کرمان فعالیت نداشت، اما هم اکنون مراکز متعدد دانشگاهی و آموزش عالی در این زمینه هنرجو و دانشجو تربیت می کنند.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه های فرهنگی و هنری تاکید کرد: مسئولان تمام یعی و تلاششان بر اینست که مشکلات حل شود و به حداقل برسد و از رسانه ها و نشریات درخواست داریم امید را به جامعه تزریق نمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مدیران و دستگاه های اجرایی برای تشریح عملکرد خود از ابزار رسانه استفاده کنند و هزینه آن را نیز بپردازند.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.