به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آئین این هفته نماز جمعه کرمان افزود: جبهه مقاومت امروز در حالی پیروزمندانه پیش می تازد که شکست های استکبار جهانی در صحنه های بین المللی به خوبی قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: شکست های استکبار جهانی در دفاع از فتنه ها، جنگ تحمیلی، عراق و افغانستان، پروژه کنار گذاری بشار اسد، ائتلاف علیه داعش، ابعاد نظامی پرونده هسته ای ایران، خاور میانه آمریکایی و رسوایی در جریان تسخیر لانه جاسوسی بخشی از شکست های استکبار و هم پیمانان وی در عرصه جهانی است.
وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا به دنبال آن است که فقط اهداف او در دنیا اجرا شود و هر جا صدای استقلال بلند شد با آن مبارزه می کند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: استکبار جهانی 162 کودتا را در 18 کشور اجرایی کرده و به طور میانگین در هر هشت ماه یک کودتا در یکی از کشورها از سوی استکبار جهانی رخ می دهد و اروپائی ها و غربی ها نیز از آنها جدا نخواهند شد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به روز فناوری فضائی اشاره و بیان کرد: به دست دانشمندان جوان کشور در بسیاری از حوزه های اصلی در بین 10 کشور اول دنیا قرار گرفته ایم و این در حالی است که همواره با توطئه های دشمنان از جمله جنگ تحمیلی، تهدید، تحریم و جنگ های سخت و نرم روبرو بوده ایم.
وی خاطرنشان کرد: در 40 سال پس از پیروزی انقلاب دشمنان هر حربه ای که می توانست به این نظام ضربه بزند را استفاده کردند و دنیای ناجوانمرد تحت سلطه استکبار جهانی هیچ رحمی به ملت ما نکرد.
امام جمعه کرمان به روز 12 بهمن ماه سالروز ورود امام راحل به کشور اشاره و بیان کرد: امروز سالروز ورود شخصیتی ممتاز است که بعد از شخصیت ائمه اطهار (ع) بی نظیر است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه زندگی امام و دوران امام (ره) در سه محور عمده خلاصه می شد، ادامه داد: محور اول از آغاز تولد تا کامل شدن شخصیت امام بود که دورانی نسبتا طولانی بود و تقریبا نیمی از عمر امام (ره) اختصاص به این دوره دارد.
وی تاکید کرد: امام راحل در عرفان، اخلاق، علم، شجاعت و سیاست، اعتماد به نفس، درایت و تدبیر، امید به آینده و امید به وعده های الهی شخصیتی بی نظیر بود.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه یکی از موفقیت های هر انسانی، اخلاق محوری بر مبنای دیانت است، گفت: اینکه انسان در همه شرایط، ضوابط اخلاقی را رعایت کند، اصلی بسیار مهم است و امام راحل در این زمینه آنقدر شخصیتی پیشرفته داشتند که به عنوان مثال روزی در حال ورود به یک اتاق برای امر مستحبی، برای آنکه پا روی کفش دیگران نگذارند وارد آن اتاق نشدند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تاکید بر این مطلب که دوره دوم از زندگی امام راحل دوره مبارزه است، اظهارداشت: جنس مبارزه امام راحل با سایر مبارزات متفاوت بود و همه مبارزه امام برای دفاع از عدالت، مظلوم ، احکام نورانی اسلام و برای جلب رضایت خداوند بود.
وی گفت: امام (ره)مبارزه می کردند تا رضایت خداوند را جلب کنند و احکام الهی در این کشور ساری و جاری شود و وقتی نزدیکان امام که اهل مبارزه بودند که به امام توصیه کردند مقداری کوتاه بیایید امام فرمودند شما اختیار خودتان را دارید و من اگر تنها بمانم هم مبارزه می کنم و در هدف من هیچ تردیدی ایجاد نخواهد شد.
وی افزود: بخش سوم زندگی امام راحل نیز پس از پیروزی انقلاب و رهبری این انقلاب به مدت یک دهه بود که امام این اصل مترقی اسلام یعنی ولایت فقیه را احیا کردند و وقتی ملتی شریف و شهید پرور در رکاب خود مهیا و جوانان خودساخته و وقف دین در جمله طرفداران خود می بینند، 40 سال مبارزه علیه استکبار جهانی شکل می دهد.
خطیب جمعه کرمان با اشاره به فتنه ها و انحرافات ایجاد شده از سوی دشمنان، تصریح کرد: در فتنه ها و انحرافات ریزش های متفاوتی رخ داده و به کشور سخت گذشته اما رویش های زیادی نیز حاصل شده است و ملتی انقلابی در رکاب امام در کشور حرکت کردند و اجازه ندادند که فتنه ها این کشور را دچار انحراف کند.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.