به گزارش ایرنا، احمد امینی روش روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بخش مسکن جنوب استان کرمان با حضور علی نبیان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور ضمن تشکر از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: امروز این منطقه به یک کارگاه راه سازی مبدل شده و هم اکنون پیمانکاران این حوزه در حال فعالیت هستند.
وی مهمترین چالش مسکن های مهر شهرستان جیرفت را با توجه به تراکم جمعیت، نبود محوطه سازی و فضای سبز بیان کرد.
فرماندار جیرفت با بیان اینکه هیچگونه زمین خواری جدید نداریم، اظهار داشت: از زمان تاسیس اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، زمین خواری های گذشته نیز در حال باز پس گیری هستند.
امینی روش به مشکل زمین های ورودی شهر جیرفت هم اشاره کرد و گفت: 180 هکتار از اراضی خارج شهر جیرفت توسط ادارت مختلف به کارکنان واگذار شده که خواستار برطرف کردن مشکلات این زمین ها هستیم.
وی همچنین به طرح مسکن امید در بافت فرسوده شهر جیرفت اشاره کرد و گفت: به جز زمین های اداره آموزش و پرورش، زمین دیگری در بافت شهری نداریم لذا آمادگی برای ایجاد یکهزار و 500 واحد مسکن امید وجود دارد که با صدور مجوزهای لازم این مهم محقق می شود.
** افزون بر 4000 مسکن فرسوده در عنبرآباد وجود دارد
فرماندار عنبرآباد نیز در این نشست گفت: 2 هزار و 800 مسکن فرسوده شهری و 2 هزار و 800 واحد مسکن فرسوده روستایی در شهرستان عنبرآباد وجود دارد که با توجه به زلزله خیز بودن منطقه جنوب کرمان، نیازمند توجه ویژه هستند.
نادر ملایی افزود: طی 10 سال گذشته 14 هزار مسکن در این شهرستان ایجاد شده ولی بافت فرسوده یکی از چالش های مهم این شهرستان است که اگر زلزله ای مانند زلزله بم رخ دهد خسارات زیادی را برجا می گذارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور در سفر یکروزه خود به جنوب کرمان در نشست بررسی مشکلات مسکن جنوب کرمان در اداره کل راه و شهرسازی این دیار حضور و در ادامه از مسکن های مهر جیرفت، زمین های ورودی این شهر، شهرک عنبرآباد و همچنین مسکن های مهر کهنوج بازدید کرد.
جنوب استان کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان کرمان را به خود اختصاص داده و اداره کل راه و شهرسازی این خطه، مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی را زیر پوشش دارد.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.