امین فخر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه خدمات این اداره کل در 2 حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمه شدگان تقسیم بندی می شود افزود: تولید خدمت در حوزه درمان مستقیم از راه سه بیمارستان از جمله پیامبر اعظم(ص) کرمان، غرضی سیرجان و امام علی(ع) زرند و 13 درمانگاه در این استان ارائه می شود.
وی تصریح کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان در حوزه درمان مستقیم چهار میلیون و 700 هزار مراجعه سرپایی و 64 هزار مورد بستری داشته است.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: این اداره کل در حوزه درمان غیرمستقیم طرف قرارداد با یکهزار و 400 مرکز دولتی، خصوصی و خیریه است و در این زمینه به هشت میلیون و 500 هزار نفر مراجعه سرپایی و 105 هزار بستری خدمات ارائه کرده است.
فخر بیان داشت: اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان در حوزه درمان، بیش از 600 میلیارد تومان اعتبار طی یکسال گذشته از جمله 60 درصد در حوزه درمان غیرمستقیم و مابقی در درمان مستقیم هزینه کرده است.
**افزایش ظرفیت جدید درمانی حوزه درمان تامین اجتماعی
وی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه مراکز ملکی حوزه درمان تامین ا جتماعی اقدامات ارزشمندی انجام شده است افزود: برای توسعه مراکز و فضاهای فیزیکی در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهر کرمان طی سال گذشته بخش آنژِیوگرافی و جراحی قلب باز به بهره برداری رسید که خدمتی ارزنده برای مردم این استان محسوب می شود.
فخر ادامه داد: طرح جامع محوطه سازی، بهسازی کلینیک و احداث پارکینگ های بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهر کرمان در حال انجام است.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: ارتقای هتلینگ، نصب فلوروسکوپی، سی تی اسکن و فضای جایگزین بحران طی سال گذشته در بیمارستان غرضی سیرجان اجرایی شد و امسال نیز توسعه فضای اورژانس و احداث پلی کلینیک در این بیمارستان در دستور کار اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان قرار دارد.
وی بیان داشت: بدنبال زلزله سال 95 در شهرستان زرند بیمارستان سینا تعطیل شد و تعداد 55 تخت به بیمارستان امام علی(ع) با اعتبار 30 میلیارد تومان اضافه شده است.
فخر افزود: طی سالجاری بخش سی تی اسکن و فضای بحران بیمارستان امام علی(ع) زرند و جایگاه بالگرد با توجه به زمین لرزه های متعدد این شهرستان احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه سه درمانگاه و پلی کلینیک در استان در دستور کار است تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر درمانگاه شهرستان راور با صرف 10 میلیون تومان هزینه ساخت و 4میلیارد تومان هزینه تجهیزات به بهره برداری می رسد و 12 نفر نیروی انسانی از طریق آزمون جذب شده است.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: طی سال آینده برنامه کلنگ زنی و احداث پلی کلینیک در شهرستان رفسنجان در دستور کار اداره کل تامین اجتماعی قرار گرفت و طرح ساخت درمانگاه انار و همچنین ساختمانی برای جایگزینی درمانگاه شماره سه منطقه ابوذر کرمان در دست اقدام است.
فخر از توسعه اورژانس و زایشگاه در بیمارستان غرضی سیرجان خبر داد و گفت : ارتقا هتلینگ و ساخت فضای جایگزین بحران در این بیمارستان اجرایی شده است.
وی از کلنگ زنی پلی کلینیک شهرستان رفسنجان به مساحت چهار هزار مترمربع خبرداد و افزود: اعتبار این پروژه 20 میلیارد تومان است و همه اعتبارات از محل منابع سازمان تامین اجتماعی است.
**اجرای نسخه الکترونیک در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: تامین اجتماعی در حوزه نرم افزار و IT نیز اقدامات ارزنده ای از جمله اجرای نسخه الکترونیک داده بدین گونه که بیماران با ارائه کدملی در مراکز طرف قرداد می توانند ویزیت شوند.
وی با بیان اینکه نسخه الکترونیک پیش مقدمه ای برای کارت هوشمند سلامت است گفت: طی گذشت 2ماه از اجرای این طرح در استان کرمان حدود 60 درصد از پزشکان استفاده کردند.
فخر با اشاره به اینکه نسخه الکترونیک از سال 95 در مراکز درمانی تامین اجتماعی آغاز و 100درصد اجرایی شده است بیان داشت: در درمان غیرمستقیم 90درصد هزینه های بستری و 30درصد هزینه های سرپایی از طریق سازمان اسناد پزشکی تامین اجتماعی انجام می شود.
**توسعه خدمات تامین اجتماعی در راستای رضایتمندی و تکریم بیماران
وی بیان داشت: این سازمان در استان کرمان استفاده از سیستم USSD، نرم افزار تلفن همراه برای نوبت گیری الکترونیکی، اتوماسیون اداری و استقرار HIS در تمامی مراکز درمانی، راه اندازی وب سایت اطلاع رسانی در بیمارستان ها و وب کیوسک برای مراکز پر ازدحام را راه اندازی کرده است و برای تسهیل فعالیت ها تعداد 20 مورد وب کیوسک در حال اضافه شدن است.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: مردم استقبال خوبی در حوزه درمان مستقیم دارند و در خدمات سرپایی با ازدحام و ترافیک مراجعه کننده گان وجود دارد لذا سامانه نوبت دهی الکترونیکی متعدد برای تسهیل فعالیت های مردم است و استفاده از این سامانه به تدریج موجب رضایتمندی بیشتر جامعه می شود.
فخر با تاکید بر اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان در مساله مهم ارتقای کیفیت و استاندارد سازی خدمات فعالیت خوبی داشته است تصریح کرد: این اداره کل در سال گذشته موفق به اخذ چهار گواهینامه ارزشمند کیفیت ازجمله ایزو 9001، 10015 و 10002 و گواهینامه تعالی سازمانی بعنوان تنها واحد درمانی سلامت کشور را کسب کرده و امسال نیز تمدید شده اند.
وی به کسب مقام اول این اداره کل در جشنواره ملی شهید رجایی اشاره کرد و گفت: با تمرکز بر بهبود فرایندها و افزایش کمیسیون های پزشکی که مراجعات بسیاری دارد، رضایتمندی مردم را افزایش دادیم.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان افزود: میز خدمت در بخش درمان این اداره کل مستقر شده تا مراجعه کننده در بدو ورود پاسخی مناسب را دریافت کند که قابل رهگیری است.
بیمه شدگان اداره کل تامین اجتماعی با جمعیت بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر حدود نیمی از جمعیت استان کرمان را تشکیل می دهند.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.