به گزارش ایرنا، علی حسینی محمدآبادی شبانگاه چهارشنبه در نشست جانبه گرایی که با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و متولی بیمه کارگران است افزود: در زمینه مشاغل سخت و زیان آور در استان کرمان بین تشکل ها و دستگاه های زیر مجموعه وزارت ارتباط و تعامل خوبی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته تعدادی از کارگران در پیمانکاری هایی فعالیت داشته اند که دستمزدهای واقعی آن ها توسط کارفرمایان پرداخت نشده است تصریح کرد: انتظار کارگر این است که دستمزد واقعی را دریافت کند و پرداختی در زمان مستمری همانند زمان اشتغال باشد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه قانون تامین اجتماعی یک قانون مترقی و پیشرفته است و پاشه آشیل امنیت و رفاه اجتماعی است گفت: بسیاری از صندوق های بازنشستگی با مشکل مواجه شده اما صندوق تامین اجتماعی با حمایت شرکای اجتماعی همچنان پایدار است.
** وجود بیش از 600 تشکل کارگری در استان کرمان
معاون روابط کار اداره کل تعاون کار رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه در استان کرمان 310 هزار نفر بیمه شده اجباری وجود دارد افزود: 642 تشکل کارگری در استان کرمان فعال است.
هادی آرمین با اشاره به وجود 17 کانون کارگران در سطح استان گفت: ارتباط سه سویه بین نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در استان وجود دارد.
وی تصریح کرد: بسیاری از انجمن های کارگری از بنیه مالی خوبی برخودار نیستند و این امر تاثیر نامطلوبی را در عملکرد تشکل ها دارد.
نشست سه جانبه گرایی روز چهارشنبه با حضور حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکل های کارگری استان کرمان برگزار شد.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.