انوشیروان محسنی بندپی سه شنبه شب در آیین افتتاح پروژه مجتمع فرهنگی و ورزشی کارگران شهرستان دماوند که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار تهران، فرماندار دماوند، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهرستان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اشتغال و کارآفرینی، نقش دولت را در این خصوص موثر دانست.
وی ادامه داد: بر اساس آمارهای رسمی مرکز آمار و همچنین سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفترچه های صادر شده از سال 94 تا 96 به صورت میانگین هرسال 791 هزار شغل ایجاد شده است.
این مقام مسئول بیان کرد: از 84 تا 92 سالانه 77 هزار نفر وارد بازار کار می شدند که این میزان از 92 تا 96 به 680 هزار نفر در سال رسید و این نشان می دهد دولت در حوزه اشتغال پای کار است.
محسنی بندپی با اشاره به اقدامات و برنامه های دولت در سال 97، افزود: طرح های اشتغال زایی مثل اشتغال فراگیر، روستایی، طرح کارورزی و طرح کارآموزی از جمله اقداماتی است که دولت بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.
سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: با قرار گیری این طرح ها در سامانه، تمامی نمایندگان مجلس در هر حوزه انتخاباتی و در هر استانی با ارائه طرح های برخوردار، می توانند از منابع اعتباری و پایشی به مردم اطلاع رسانی و زمینه اشتغال را فراهم کنند.

**نگاه دولت توجه به مشکلات قشر کم درآمد جامعه است
وی همچنین در خصوص توسعه مجتمع های فرهنگی و ورزشی برای کارگران و اقشار کم درآمد جامعه نیز گفت: امروزه هر چقدر برای توسعه فضاهای ورزشی تلاش کنیم، جامعه را از آسیب های اجتماعی رها کرده ایم.
این مقام مسئول تقویت ورزش کارگری را یکی از استراتژی های خاص وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دانست و افزود: گسترش ارائه خدمات سلامت برای ارتقای روحیه روان و تن سالم ضروری است و این مهم زمانی محقق می شود که بتوانند به موقع خدمات دریافت کنند.
محسنی‌بندپی اظهارداشت: در 350 مرکز خدمات بهداشتی و درمانی به صورت سرپایی و در 60 بیمارستان خدمات به صورت مستقیم ارائه می‌شود؛ همچنین خرید خدمات با استاندارد و کیفیت از مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی که بالغ‌بر 28 هزار میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی در این زمینه برای ارائه حوزه سلامت هزینه کرده است.
وی با بیان اینکه با افتتاح مجموعه ورزشی کارگران شهرستان دماوند، 291 سالن فرهنگی و ورزشی کارگران در کشور وجود دارد، تصریح کرد: نگاه دولت توجه به معیشت، مسائل و سختی‌های قشر حقوق‌بگیر کم درآمد جامعه است که بتواند با حمایت اجتماعی شرایطی فراهم کند تا کارگران بهتر زندگی کنند و در افزایش کار گروهی، بهره‌روی و تولید و ثروت کشور نقش اساسی ایفا کنند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در استان تهران 3 میلیون و 200 هزار نفر دفترچه بیمه تامین اجتماعی به صورت رسمی و 700 هزار نفر به صورت غیررسمی دارند، یادآورشد: هم اکنون چهار میلیون نفر در استان تهران مشغول فعالیت‌های اقتصادی و کاری می باشند.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.