به گزارش ایرنا، نیروگاه خورشیدی آراد شهرستان سیرجان روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بانک توسعه تعاون را یکی از بانک های فعال در زمینه تامین منابع برای ایجاد و راه اندازی نیروگاه های تولید برق با استفاده از انرژی پاک برشمرد.
حجت الله مهدیان افزود: بانک توسعه تعاون با انعقاد تفاهم نامه با صندوق توسعه ملی از محل منابع این صندوق کمک های قابل توجهی به صنایع زیر ساختی از جمله تولید برق با ایجاد نیروگاه ترکیبی و استفاده از انرژی خورشیدی ارائه کرده است.
وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته بانک توسعه تعاون در حمایت و کمک به پروژه های نیروگاهی بادی و خورشیدی فعالیت های قابل قبولی داشته است گفت: همچنین این بانک در 2 سال گذشته و سال جاری زمینه بهره برداری ١4 نیروگاه بادی و خورشیدی از یک مگاواتی تا 100 مگاواتی را با تامین مالی فراهم کرده است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به مشارکت بانک توسعه تعاون در اجرای 2 طرح نیمه ملی انتقال آب خلیج فارس و انتقال آب از سد صفا رود برای کمک به تامین آب منطقه و استان کرمان تصریح کرد: تعهدات بانک توسعه تعاون به ترتیب در این 2 طرح نیمه ملی انتقال آب از خلیج فارس یکهزار و 800 میلیارد ریال و پروژه انتقال آب از سد صفا رود 600 میلیارد ریال است.
مهدیان با اشاره به نقش حمایتی بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات خرد افزود: این بانک آمادگی دارد تا از محل منابع صندوق توسعه ملی، منابع داخلی و عاملیت طرح های ملی اشتغال روستایی پایدار و اشتغال فراگیر تسهیلات اعتباری به طرح های معرفی شده از سوی استان را پرداخت کند.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.