به گزارش ایرنا، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: استان پهناور کرمان به علت تنوع و وسعت، وجود 488 معدن فعال و 333 کارگاه صنعتی به بهشت معادن ایران شهرت یافته است .
وی ادامه داد: در راستای توسعه و اشتغال این استان 2 هزار و 440 تفاهم نامه مشارکت با بخش خصوصی در استان منعقد شده است.
موسوی گفت : نیاز به همکاری محیط زیست در پروژه های توسعه ای استان کرمان وجود دارد و مدیریت سابق این اداره کل همکاری لازم را داشتند و امیدواریم مدیرکل جدید نیز با همراهی بیشتری استان را به سرمنزل واقعی خود در اشتغال و توسعه یاری دهند.
وی بیان کرد: 271 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تعریف شده و پروژه های بزرگ بخش سرمایه گذاری استان کرمان با همکاری محیط زیست باید امسال به نتیجه برسد.
آیت اللهی موسوی تصریح کرد: استان کرمان 81 سال قبل با پنج شهرستان کرمان، بم، زابل، بندرعباس و خاش و 27 بخش شکل گرفته بود امروز با 23 شهرستان و 183 هزار کیلومتر مربع وسعت به بزرگترین استان کشور تبدیل شده و 11.2 درصد وسعت کشور را دارا است.
**پاسخگویی سرلوحه فعالیت های محیط زیست کرمان است
مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز در این آیین گفت : پاسخگویی، شفافیت و خرد جمعی در سرلوحه فعالیت های این اداره کل قرار دارد.
مرجان شاکری با بیان اینکه رسانه صدای مردم است ادامه داد : رسانه ها و مردم با همکاری معنوی در مسیر حمایت از محیط زیست قرار گیرند و ما قدر مردم و رسانه ها را می دانیم.
وی اظهار داشت: اصل حاکمیت قانون، مشارکت، شفافیت سازی، پاسخگویی به نهادهای نظارتی و مردم، شایسته سالاری و مدیریت اثر بخش را در مدیریت محیط زیست استان کرمان مدنظر قرار خواهیم داد.
مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: با خرد جمعی فعالیت های بزرگی در مجموعه محیط زیست استان کرمان رخ خواهد داد و توان، ظرفیت و پتانسیل های نهفته این اداره کل شکوفا خواهد شد.
وی با بیان اینکه این استان دارای مدیران بسیاری است که دیده نشدند افزود: سیاست دولت تدبیر و امید برای مدیریت و اعتماد به یک زن حرکتی در جهت بهبود وضعیت محیط زیست بوده است.
شاکری عنوان کرد: به کار گیری زنان در مشاغل مدیریتی نشان می دهد نگاه ها به حوزه زنان در حال تغییر است و با توان کارشناسی و خرد جمعی همکاران مجموعه محیط زیست توسعه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: استان کرمان از بهترین دستگاه ها با کارشناسان بسیار قوی برخوردار است.
مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: محیط بانان سربازان گمنام عرصه محیط زیست هستند و شهادت 2 تن از این افراد طی یکسال گذشته نشان می دهد باید از نظر رفاهی کمک هایی به این افراد شود.
وی اضافه کرد: پرداخت 21 درصد افزایش حقوق نیروهای محیط زیست در این ماه پرداخت می شود و اگر این اعتبار حذف شود در پرداختی پایان سال جبران خواهد شد.
همچنین در این آیین مرجان شاکری به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان کرمان انتخاب و از خدمات رضا جزینی زاده مدیرکل سابق این اداره کل تقدیر شد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.