به گزارش ایرنا، محمدرضا علیزاده روز پنجشنبه در آیین اختتامیه سومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کرمان افزود: با رونق برنامه های حوزه کتاب، در آینده جامعه کتابخوانی خواهیم داشت و چرخه چاپ و نشر کتاب رونق می گیرد.
وی با اشاره به تشکیل و فعالیت باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان تصریح کرد: این باشگاه ها مهمترین و تاثیرگذارترین اقدام را در این حوزه انجام می دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: افرادی که دغدغه کتاب و کتابخوانی دارند با تکثیر باشگاه های کتابخوانی، دین خود را به کتاب ایفا می کنند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت مطالعه و خواندن کتاب افزود: اجرای طرح هایی نظیر جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، نشات گرفته از همین توصیه های است.
علیزاده گفت: مخاطبان باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان هستند و این مراکز موجب گفت و گوی همه جانبه و افزایش قدرت تخیل و فکر می شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 968 باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در 29 منطقه شهری و 22 منطقه روستایی شمال کرمان مشغول فعالیت است که از این حیث در کشور رتبه سوم را داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: فعالیت این باشگاه ها توسط تسهیلگران و مربیان تکثیر شود و کار کتابخوانی را به فرهنگ مستمر تبدیل کنیم.
این آیین با حضور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان،جمعی از مسئولان و فعالان حوزه کتاب و اعضای منتخب باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان در سالن همایش های اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.
همچنین در آیین اختتامیه سومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوانان از باشگاه های برتر با اهدای لوح و هدایا تقدیر به عمل آمد.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.