به گزارش ایرنا، مجتبی محمودی روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه کهنوج به مناسبت هفته حمل و نقل افزود: حجم زیادی از محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان از طریق جاده، حمل و در زمان پیک بار روزانه بیش از 2 هزار بارنامه حمل محصولات کشاورزی صادر می شود.
وی با بیان اینکه جنوب کرمان رتبه نخست بار خروجی از مبدا را در سطح کشور دارد ادامه داد: برنامه ریزی برای جذب این تعداد کامیون که با دشواری های زیادی همراه است از 6 ماه قبل آغاز شده تا بتوانیم حاصل دسترنج کشاورزان منطقه را بموقع به بازار مصرف در داخل و خارج کشور منتقل کنیم.
محمودی با اشاره به اینکه 106 شرکت حمل و نقل کالا در هفت شهرستان جنوبی کرمان فعال است تصریح کرد: وجود نظارت های مستمر، از تخلفات این شرکت ها جلوگیری و زمینه مناسب برای حمل بموقع و سالم محصولات را فراهم می کند.
وی تاکید کرد: این اداره کل در زمینه برخورد با شرکتهای متخلف و دفاع از حقوق رانندگان و کشاورزان با هیچ مجموعه ای تعارف ندارد.
محمودی بیان کرد: با توجه به اینکه فصل حمل بار محصولات کشاورزی آغاز شده افزود: در این فصل تامین بموقع سوخت کامیونها، لاستیک و قطعات، تاثیر مستقیم بر حمل بموقع محصولات کشاورزی دارد که لازم است دستگاه های مسئول در حوزه های ذکر شده، تامین این اقلام را فراهم کنند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان اظهار داشت: هزینه های مترتب بر ناوگان حمل و نقل و تاثیر نوسانات قیمت ها بر هزینه قطعه، روغن، لاستیک، تعمیرات و سایر هزینه های ناوگان، بر کرایه حمل تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.
وی گفت: چنانچه در حوزه مدیریت بازار محصول مخصوصا صادرات و حذف واسطه ها اقدام موثری از سوی نهادهای متولی صورت نگیرد، با چالش جدی در این حوزه مواجه خواهیم بود.
محمودی با اشاره به نرخ قیمت های حمل و نقل، ارائه راهکارهای جلوگیری از نفوذ دلالان و تشریح فعالیت های انجام شده برای ایجاد پارک های لجستیک کشاورزی، از ائمه محترم جمعه خواست با هم افزایی و رایزنی، این اداره کل را در ارائه خدمات مطلوب تر یاری کند.
اداره کل حمل و نقل و راهداری جنوب کرمان مستقل از مرکز این استان، هفت شهرستان را زیر پوشش دارد.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.