نادر پورجمالی روز دوشنبه در حاشیه همایش آنفلوآنزای فوق حاد در جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برگزاری کارگاه منطقه ای بیماری های حاد تنفسی با اولویت آنفلوآنزا اشاره و تصریح کرد: این کارگاه با همکاری مرکز مدیریت بیماری های واگیر و اداره کل دامپزشکی جنوب استان برگزار شده است.
پورجمالی بیان کرد: تهیه و توزیع داروهای ضد ویروسی مورد نیاز برای درمان بیماران از جمله اقدامات انجام شده برای پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزا در منطقه جنوب کرمان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: آنفلوآنزا هیچ وقت ریشه کن نشده و نمی شود و این نگرانی همواره وجود دارد که آنفلوآنزا جهان را درگیر کند و انسان ها را به کام مرگ بکشاند.
وی ادامه داد: دیدیم سال 1918 این بیماری همه قاره ها را درگیر کرد و 40 میلیون انسان را کشت.
وی با بیان اینکه باید هوشیار باشیم که چه افرادی مستعد آنفلوآنزا هستند و راههای پیشگیری را بشناسیم، اظهار داشت: ترس و نگرانی تیم سلامت از ترکیب ویروس آنفلوآنزا با ویروس های حیوانی است که در این مواقع درمان موثری برای آن نداریم.
پورجمالی ادامه داد: مواردی مانند آنفلوآنزای خوکی از جمله ترکیب بیماری آنفلوآنزاست که کشورهای بسیاری درگیر این بیماری شدند.
همایش آنفلوانزای حاد جنوب کرمان توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و همکاری اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.