عباس عباس زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به ازای هر یکهزار نفر جمعیت در شرق استان کرمان تنها هفت دهم تخت بیمارستان وجود دارد در صورتی که این میزان در استاندارد کشوری 1.9 درصد است.
وی اظهار داشت: به علت ازدحام بخش اورژانس بیمارستان پاستور بم، خدمات ارائه شده کیفیت مطلوبی ندارد به همین سبب طرح گسترش این بخش در دست اقدام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم از راه اندازی و افتتاح ساختمان بخش روان پزشکی و مرکز جامع بیماران خاص در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: بزودی با الحاق بخشی دیگر به بیمارستان پاستور بخش مراقبت های ویژه نوزادان، کودکان، داخلی و غربالگری سرطان جهت بستری راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: رسالت اصلی ارتقای دانش و افزایش رتبه علمی این دانشگاه در کشور است لذا در این زمینه ضمن شایسته سالاری و استفاده از افراد توانمند از مدیران جوان و بانوان به عنوان نیمی از جمعیت شاغل این دانشگاه استفاده شده است.
عباس زاده با بیان اینکه هیچ جناح فکری نباید دانشگاه را مصادره و قصد سرمایه گذاری سیاسی در این حیطه داشته باشد عنوان کرد: دانشگاه با کمبود نیروی متخصص مواجه است و افرادی در سالیان قبل وارد دانشگاه شده اند تخصص ندارند و مقدار زیادی از منابع ما صرف حقوق دادن به اینگونه افراد می شود که این امر موجب شده نتوانیم وظایف اصلی خود را به خوبی انجام دهیم.
وی تصریح کرد: اولویت همیشگی این دانشگاه بهداشت و نظارت بر اماکن عمومی است که در این راستا تفاهم نامه ای با کمیته امداد استان کرمان در راستای بهسازی محیط زندگی و تامین سرویس بهداشتی یکهزار باب منزل مددجویان کمیته امداد منعقد شده است و ظرف مدت 6 ماه آینده اجرایی می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: بزودی نخستین مطلب فوق تخصص روماتولوژی در شهرستان بم افتتاح و در بازه زمانی کوتاهی تعدادی فوق تخصص نوزادان، گوارش و کودکان به این مجموعه افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به پروژه های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم اضافه کرد: بیمارستان 32 تختخوابی آیت الله هاشمی رفسنجانی شهرستان ریگان در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید همچنین بخش اورژانس و دیالیز بیمارستان جواد الائمه نرماشیر با وجود برخی مشکلات و کمبودهای موجود در حال فعالیت است و امیدواریم بیمارستان فهرج با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در بازه زمانی مناسب به بهره برداری برسد.
وی در خصوص بیمارستان 220 تختخوابی شهرستان بم اظهار داشت: این بیمارستان از سال 83 تا به امروز کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی مکاتبات اخیر مجری این بیمارستان از سازمان مسکن و شهرسازی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل شد که امیدواریم ظرف سه سال آینده به مرحله بهره برداری برسد.
عباس زاده ادامه داد: برای ارتقای دانشگاه 2 بال آموزش و پژوهش باید فعال باشند و به همین جهت تفاهم نامه ای برای افزایش پژوهش بین دانشگاه رفسنجان و بم منعقد شد که نخستین حوزه پژوهشی آن بخش اعتیاد است.
وی گفت: نخستین سمینار طب ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم به وسیله مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد و به زودی دفتر طب ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم راه اندازی خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی به اورژانس پیش بیمارستانی یا 115 اشاره کرد و افزود: 18 پایگاه اورژانس تحت مدیریت دانشگاه وجود دارد و تاکنون 6 دستگاه آمبولانس به دانشگاه بم تعلق گرفته و منتظر ورود سه دستگاه آمبولانس دیگر هستیم.
وی ادامه داد: در راستای نوسازی و تعمیر این ناوگان قراردادی با شرکتی اصفهانی منعقد شده است و بزودی شاهد تحول خوبی در این بخش خواهیم بود.
عباس زاده با بیان اینکه بزودی 2 بیمارستان محلی یکی در بخش بروات و دیگری نظام شهر روداب راه اندازی خواهد شد گفت: بیمارستان افلاطونیان که بدلیل طرح تحول نظام سلامت بصورت نیمه دولتی و خصوصی فعالیت داشت با توجه به تغییرات بوجود آمده مدیریتی مجددا بصورت خصوصی ادامه فعالیت می دهد.
وی بیان کرد: 6 دستگاه آمبولانس هوایی وارد کشور شد که شهرستان بم جزو اولویتهای دریافت این آمبولانسها نبود و دفعات بعدی آمبولانس هوایی به بم تعلق گیرد و تا آن زمان در مجاورت پدهوایی جنب بیمارستان پاستور یک سوله جهت آشیانه هلی کوپتر باید ساخته شود.
شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است.
3029/7420/9912
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.