کیوان علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیستمین مانور سراسری زلزله در مدارس با شعار مدرسه ایمن؛ جامعه تاب آور با حضور اعضای کانون دانش آموزی این جمعیت هفتم آذرماه سال جاری برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مدارسی که طرح ملی دادرس را اجرا کرده اند آمادگی بهتری دارند اظهار داشت: بررسی وضعیت مدارس و آمادگی دانش آموزان در شرایط بحرانی مانند زلزله از اهداف اصلی این مانور است.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: دادرس به معنی دانش آموز آماده در روزهای سخت است که دانش آموزان پایه هشتم در این طرح با آموزه های امداد و کمک های اولیه آشنا می شوند.
وی ادامه داد: مسئولان مدارس در زمان اجرای مانور دادرسان هلال احمر، کنترل وضعیت را برعهده گرفته و تا رسیدن نیروهای امدادی اقدامات اولیه را برای مصدومین انجام خواهند داد.
علیزاده با اشاره به اینکه مانور سراسری زلزله در 10 مدرسه شهرستان کرمان برگزار می شود افزود: این مانور با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استانداری، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، شهرداری و نیروی انتظامی در تمام شهرستان های استان در یک مدرسه به عنوان محل اصلی برگزاری مانور سراسری زلزله اجرا خواهد شد.
این مانور هر سال در هشتم آذرماه برگزار می شود اما به علت مصادف بودن این تاریخ در روز پنجشنبه و تعطیلی مدارس، مانور سراسری زلزله روز چهارشنبه هفتم آذرماه به صورت سراسری در مدارس تمامی کشور اجرا خواهد شد.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.