به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی عرب پور در آئین این هفته نماز جمعه کرمان افزود: هوشیاری مردم در برابر نقشه های دشمن ، توطئه های آنها را نقش بر آب می کند.
وی تصریح کرد: آشنایی با فتنه های دشمن و مبارزه جدی استکبار با مردم و نظام جمهوری اسلامی از مهمترین مسائل روز است.
امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: دشمن با تبلیغات در فضای مجازی می خواهد همه چیز را در کشور سیاه نشان دهد و برخی سیاه نمایی ها در فضای مجازی در خدمت طرح و نقشه دشمنان است.
وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران اظهار داشت: مقام معظم رهبری از چند سال قبل با هوشیاری بر مسائل اقتصادی تکیه داشتند که برخی از آنها عمل شد و بعضی هم رخ نداد.
حجت الاسلام عرب پور بیان کرد: برخی اخبار از فساد همه مسئولان منتشر می شود، اما باید با انصاف قضاوت کنیم و بسیاری از مدیران کشور پاکدست هستند و باید با مدیران فاسد برخورد جدی شود.
وی با اشاره به حوادث امنیتی در اهواز و سیستان بلوچستان گفت: مسئولان باید حواسشان جمع باشد و در جایی که قابل پیش بینی است از وقوع آن جلوگیری و با قصور ها برخورد شود.
خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین افزود: این راهپیمایی را باید به عنوان حماسه اربعین تعبیر کنیم و اگر اسارت زینب کبری(ص) و اهلبیت(ع) و راهپیمایی اربعین نبود نهضت حسینی فراموش می شد.
وی تصریح کرد: زیارت و راهپیمایی اربعین در عراق سنت است و برغم تمام محدودیت ها در زمان رژیم صدام، امروز بیش از 20 میلیون نفر از مردم عراق و شیعیان 40 کشور دنیا در آن شرکت می کنند.
حجت الاسلام عرب پور ادامه داد: حضور در مراسم اربعین حسینی نمادی از قدرت اسلام در برابر استکبار و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) است که برغم تهدیدهای چند ساله اخیر گروه های تکفیری باشکوه انجام می شود.
وی بیان کرد: امسال نیز با وجود برخی مسائل اقتصادی، عاشقان امام حسین(ع) سر از پا نمی شناسند و تاکنون بیش از یک میلیون ویزا در کشور برای زائران صادر شده است و همین جا باید از همه دست اندرکاران امور تشکر کنیم.
امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: تعاون در قرآن کریم به معنای حمایت و پشتیبانی است و جزو مسائل مهم اسلام بشمار می رود.
وی افزود: در دین حمایت به کارهای خیر و نیکو محدود می شود و شرارت و گناه جزو خیر و تعاون محسوب نمی شود.
حجت الاسلام عرب پور با اشاره به فرا رسیدن اول آبان سالروز شهادت حاج آقا مصطفی خمینی گفت: شهادت این عالم بزرگوار چهره رژیم پهلوی را بیش از پیش افشا کرد و خون تازه ای به مبارزه علیه رژیم شاه تزریق کرد که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.