به گزارش ایرنا ، علی بیگ زاده روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد افزود: استاندارد دکترین انسانیت و اخلاق مداری است لذا تمام افراد وظیفه حفظ سلامت و امنیت مردم را برعهده دارند.
وی اظهار داشت: 500 کارخانه و واحد تولیدی در استان کرمان اکنون تابع استاندارد اجباری است که این واحدها باید پیش از آغاز فعالیت، گواهی کاربرد علامت استاندارد دریافت کنند و قبل از تولید مورد بازدید و بازرسی این اداره کل قرار گیرند.
مدیرکل استاندارد استان کرمان ادامه داد: از فضای فیزیکی، فرآیندها و خروجی واحدهای تولیدی تابع استاندارد اجباری نمونه برداری می شود و نمونه ها برای تطابق با ویژگی های استاندارد اجباری و انجام آزمایش به آزمایشگاه های همکار منتقل می شود.
وی گفت: یک مدیر کنترل کیفی زیر نظر اداره کل استاندارد برای نظارت بر خطوط تولیدی در کارخانه های استان کرمان مستقر است.
بیگ زاده افزود: این اداره کل با اجرای طرح بازرسی طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در بازار از ورود کالای بی کیفیت و تقلبی ممانعت می کند و در این زمینه 10 هزار و 688 مورد بازرسی طی سال گذشته و پنج هزار و 479 مورد در 6 ماه نخست امسال در بازار کرمان انجام شده است.
وی بیان کرد: اصالت علامت استاندارد با ارسال کد 10 رقمی زیر این علامت به سامانه پیامکی 10001517 مشخص می شود.
مدیرکل استاندارد استان کرمان عنوان کرد: در راستای اجرای طرح طاها طی سال گذشته 237نمونه کالا خریداری و برای بازرسی به آزمایشگاه منتقل شده است.
وی گفت: یکهزار و 440 مورد بازرسی فنی از بازار، یکهزار و 446 مورد نمونه برداری از خروجی کالاهای واحدهای تولیدی استان کرمان برای انطباق با ویژگی های استاندارد، 17 پروانه کاربرد علامت استاندارد تعلیق و 17 پروانه طی سال گذشته توسط اداره کل استاندارد ابطال شده است.
بیگ زاده ابراز کرد: 47 مورد به دلیل جعل کاربرد علامت استاندارد جمع آوری و 44 خط تولید نیز در بازرسی ادواری این اداره کل پلمب شده است.
وی افزود: اداره کل استاندارد استان کرمان برای عدم انطباق کیفیت کالاهای تولیدی، 735 اخطار و 749 تذکر و 54 مورد اعلام جرم نسبت به واحدهای متخلف استان کرده است.
مدیرکل استاندارد استان کرمان تاکید کرد: این اداره کل باید کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی را پیش از ترخیص از گمرک کنترل کند لذا در این زمینه طی سال گذشته 6 هزار گواهینامه صادراتی به وزن 110 هزار تن صادر کردیم که عمده صادرات استان کرمان خرما و پسته بوده است.
وی گفت: یکهزار و 906 گواهینامه وارداتی به کرمان نیز در این زمینه توسط اداره کل استاندارد این استان صادر شده که بیشتر قطعات منفصله خودرو بوده است.
بیگ زاده اضافه کرد: 74 جایگاه cng در استان کرمان باید 16 گزینه بحرانی را بگذارند تا گواهی ایمنی استاندارد دریافت کنند و اکنون 50 جایگاه استان این گواهی را اخذ کردند و مابقی برخی تعطیل و برخی در آزمون ها پذیرفته نشدند و در حال رفع ایرادها هستند.
وی افزود: در حوزه گاز cng تعدادی جایگاه عرضه به دلیل به خطر انداختن جان انسان ها با همکاری دستگاه قضایی پلمب شدند.
مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: 402 مورد توزین سنگین و هشت هزار مورد ترازوی داد و ستد عمومی استان کرمان طی سال گذشته برای جلوگیری از کم فروشی کالیبره شدند.
وی تصریح کرد: 620 مورد وسیله بازی شناسایی و به موارد نیاز به اصلاح و نا ایمن تذکرات لازم داده و در مواردی با همکاری دستگاه قضایی استان کرمان پلمب شده است.
بیگ زاده با اشاره به اهمیت ایمن سازی آسانسورها گفت: خرید، نصب و نگهداری از آسانسورها باید توسط شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان انجام شود که مردم می توانند لیست این شرکت ها را در سایت ببینند.
وی یادآور شد: طی سال 96 تعداد یکهزار و 56 مورد بازرسی از آسانسورهای عمومی و دولتی و مسکونی (با درخواست مردمی) در استان کرمان انجام شد که تعداد 671 مورد تاییدیه استاندارد دریافت کردند و به مابقی تذکرات لازم داده شد.
مدیرکل استاندارد استان کرمان افزود: این اداره کل در سال گذشته در راستای فرهنگ سازی هشت هزار و 526 نفر ساعت آموزش مدیران کیفیت، 656 نفر ساعت کارشناسان استاندارد، 23 هزار و 846 نفر ساعت به افراد برون سازمانی مرتبط با استاندارد و به بیش از 2 هزار و 600 نفر ساعت به کارکنان آموزش های لازم را ارائه کرده است.
وی با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته اداره کل استاندارد استان کرمان افزود: این اداره کل در سال 95 با جهشی نسبت به سال های گذشته در راستای ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی در شاخص های عمومی و اختصاصی مقام برتر استان و جزو سه استاندارد برتر کشور قرار گرفته است.
بیگ زاده بیان کرد: در سال 96 نیز در شاخص های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستگاه برتر استان بوده است.
وی اظهار داشت: خودروهایی که استاندارد 85 گانه را کسب نکنند از دیماه سال جاری از خطوط تولید خارج می شوند و در سال گذشته بیش از سه هزار خودرو توسط اداره کل استاندارد استان کرمان ارزیابی شده است.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.