به گزارش ایرنا، علی بهرامی روز سه شنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ضمن تبریک هفته گردشگری افزود: برای توسعه فعالیت های گردشگری در کرمان باید بدانیم که ما با مراکز اصلی جمعیتی کشور فاصله زیادی داریم و این مسافت طولانی کار جذب گردشگر را دشوار می کند.
وی اظهار داشت: برخی از استان های مرزی در راستای جذب گردشگران نسبت به ما ظرفیت مناطق آزاد و دریا را دارند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید مانع اجرای اشتباه پروژه های شهری شود و نمایندگان مردم کرمان در این شورا نیز در این زمینه از متخصصان حوزه فرهنگی دفاع می کنند.
وی ادامه داد: همچنین این اداره کل از تخریب خانه شهر جلوگیری می کند که برای مردم بسیار قابل تقدیر است تا اینکه بخواهد مجوز ساخت پروژه ای را صادر کند.
**بافت قدیم کرمان دارای شهردار شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست پیشنهاد داد: بمنظور صیانت بیشتر از بافت قدیمی شهر راه اندازی شهرداری و تعیین شهردار بافت قدیم را در دستور کار خود قرار دهد.
غلامرضا فرخی افزود: برای حفاظت از میراث فرهنگی تمامی مردم و نهادهای استان کرمان باید همکاری و هم افزایی داشته باشند.
وی اضافه کرد: با همکاری شهرداری کرمان باید در کنار بناهای تاریخی جشنواره های شاد برگزار شود.
**خانه شهر کرمان مرمت می شود
در پایان این نشست حمید روحی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: هیچگاه شورا به این شکل رویکردی هویتی و فرهنگی نداشته است که طرحهای مرمتی و سیمای منظر شهری را به صورت تخصصی و جدی دنبال کند.
روحی افزود: با پیگیری شورای اسلامی شهر کرمان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خانه شهر حفظ شد و با این همکاری به زودی مرمت این بنای تاریخی آغاز می شود.
/ 5054/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.