به گزارش ایرنا، علی معین زاده روز دوشنبه در کاگروه گردشگری استان کرمان افزود: بهترین فصل گردشگری خارجی در کرمان از 20 مهرماه و ضریب اشغال هتل های این استان در حال حاضر 20 درصد است که برای گردشگری کرمان یک خطر به شمار می رود.
وی با اشاره به کاهش تعداد گردشگران خارجی استان اظهار داشت: در شهر کرمان 2 هتل بخش خصوصی آماده فروش است و در برخی استان ها یک هتل نیز به فروش رسیده است.
وی بر تامین خوراک تبلیغاتی برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های استان کرمان نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید روی کار تبلیغاتی سرمایه گذاری و زمینه جذب گردشگران خارجی بیشتری فراهم شود.
یکی از پیشکسوتان گردشگری استان کرمان نیز گفت: نبود پرواز خارجی در این استان یکی از مشکلات موجود برای توسعه صنعت گردشگری در کرمان به شمار می رود و در حقیقت استان کرمان بن بست پروازی است.
مسعود دهقانی افزود: در دنیا به اثبات رسیده که با حضور هر گردشگر خارجی چهار شغل جدید ایجاد می شود و در استان کرمان باید از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.
وی بیان کرد: استان کرمان در حالی هفت اثر ثبت شده جهانی دارد که در سطح دنیا هر اثر ثبت جهانی، تحولات بزرگی را در حوزه های گردشگری و توسعه کشورها رقم می زند.
نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان بر حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: نگاه کمک به توسعه گردشگری باید در استان کرمان و در بین تمام بخش ها توسعه یابد.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان نیز با بیان اینکه برخورد چکشی و منفی مسئولان کرمان یکی از مشکلات این استان در بخش گردشگری به شمار می رود گفت: به جای آنکه جلوی تورهای غیرمجاز را بگیرند، جلوی آژانس های مسافرتی را می گیرد.
محمد فاطمی افزود: فعالیت مهمانسراهای ادارات استان ها موجب وارد شدن ضرر بزرگی به صنعت گردشگری و هتلداران شده است.
وی با اشاره به لزوم توسعه پروازهای خارجی کرمان اظهار داشت: چرا نباید در این استان پیگیری های لازم برای ایجاد و توسعه پروازهای خارجی انجام شود.
وی بر برخورد با گردشگری غیرمجاز و تورهای غیرمجاز نیز تاکید کرد.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.