معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از اجرای یک هزار و 512 میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه های سال 97 استان خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، "احمد حمزه زاده"  از اجرای 60 پروژه سرمایه گذاری و در حال ساخت حوزه گردشگری در سال 97 خبر داد و گفت: بررسی‌ها و مطالعات تخصصی از عوامل مهم انتخاب گزیده‌ای طرح‌های ارائه شده جهت اخذ مجوز و اجرا است که در بین طرح‌های انتخابی سال جاری، 28 پروژه به احداث هتل در سطح استان در راستای توسعه و تقویت ظرفیت های گردشگری استان اختصاص یافته است.
وی اشتغال مستقیم پیش بینی شده براساس 60 پروژه سرمایه گذاری و ثبت شده این اداره کل را برای 1500 نفر عنوان کرد و گفت: طبق پروژه‌های ارائه شده سرمایه گذاری و توسعه حوزه گردشگری استان که تاکنون بطور میانگین پیشرفت فیزیکی  65 درصدی داشته‌اند، فرصت شغلی به میزان 1500 نفر  در راستای پیشبرد اهداف این پروژه‌ها، ایجاد خواهد شد.
حمزه زاده حجم کل سرمایه گذاری پروژه های گردشگری استان آذربایجان شرقی را در سال 97 مبلغی بالغ بر یک هزار و   512میلیارد تومان، اعلام کرد و گفت: برآورد مالی سرمایه گذاری ذکر شده در حوزه گردشگری استان در سال 96 و پیش از نوسانات ارزی استان محاسبه شده است که باید میزان این نوسانات نیز در این میزان اعمال شود.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 50 موافقت اصولی اولیه در حوزه سرمایه گذاری گردشگری این استان صادر شده است، ادامه داد: در طول سال 97،  50 موافقت اصولی اولیه در حوزه سرمایه گذاری گردشگری استان صادر شده که در حال طی مراحل اخذ مجوز اجرا هستند.
حمزه زاده در پایان، حرکت در مسیر جذب و هدایت سرمایه گذاران در فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری به ویژه مناطق نمونه گردشگری استان را امری اجتناب ناپذیر برای تطبیق با مشخصات مناطق پیشرو در امر گردشگری خواند و گفت: آذربایجان شرقی با وجود ۴۷ منطقه نمونه و ۵۲ روستای هدف گردشگری، می تواند فرصت مناسبی را جهت توسعه امکانات زیرساختی و ارتقا سطح کیفی گردشگری خود با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم سازد. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.