حسین خواجه بیدختی روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان گفت: همایش سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان سمنان چهاردهم اردیبهشت 96 با ارایه 15 طرح به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری به فعالان بخش خصوصی ارایه می‌شود.
وی افزود: 15 طرح گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برای ارایه در این همایش شامل 2 مجموعه گردشگری سلامت، 2 بنای تاریخی شامل کاروانسرا، سه مجموعه گردشگری، یک اکو کمپ، سه اکوموزه، 2 مجموعه ورزشی هیجانی و 2 منطقه نمونه گردشگری را در روز همایش معرفی می‌کند.
وی افزود: این همایش با هدف جذب سرمایه گذار و معرفی فرصت‌ها و توانمندی‌های استان سمنان در حوزه گردشگری با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط ساعت 9 صبح چهاردهم اردیبهشت 96 در مجموعه تاریخی خیل خان مهدیشهر برگزار می‌شود.
خواجه بیدختی گفت: در حال حاضر 20 تفاهم نامه پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با حجم سرمایه‌گذاری پنج هزار و 116 میلیارد ریال برای ارائه در روز همایش آماده شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این تفاهم نامه‌ها زمینه راه اندازی اقامتگاه بوم گردی، اکوکمپ گردشگری، مجموعه گردشگری، هتل و منطقه نمونه گردشگری را فراهم می‌کند.
استان سمنان بیش از هزار اثر تاریخی ،فرهنگی و طبیعی در استان سمنان شناسایی شده که بیش از 700 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
7074/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.