به گزارش ایرنا، این ابرماراتن از محل کمپ هواپیمایی ماهان واقع در روستای ملک آباد بخش شهداد شهرستان کرمان آغاز شده است که گردشگران و ورزشکاران پس از طی کردن حدود 250 کیلومتر از مناطق قلعه شفیع آباد، دره دلفین ها، گندم بریان، رودشور، کاروانسرای حوض نادر و کلوت ها عبور کرده و در روستای زوار منطقه اندوهجرد به پایان خواهد رسید.
برپایی سومین ابر ماراتن بین المللی راه ابریشم با هدف جذب گردشگران خارجی و داخلی، معرفی و شناخت جاذبه های گردشگری ایران و کویر زیبای لوت استان کرمان کمک می کند و گردشگران بسیاری را به این منطقه سرازیر کرده است.
این مقصد گردشگران به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی کشور و دنیا می تواند ابزاری برای تبلیغ سفیران و مبلغان در سفر به ایران و استان کرمان باشد و مسیر را برای ورود دیگران به این خطه فراهم کند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به حضور 18 نفر شرکت کننده خارجی در ابرماراتن راه ابریشم گفت: شرکت کنندگان خارجی امسال 50 درصد افزایش داشتند که نشان می دهد تبلیغات در رابطه با این رویداد به خوبی اجرایی شده است.
مهدی سیاوشی افزود: این رویداد سال های آینده با حضور افراد بیشتری برگزار می شود لذا رسانه ها باید در راستای تبلیغات و پوشش خبری این رویداد مهم در شرایط حساس کنونی مشارکت کنند.
وی اظهار داشت: با وجود تمامی تبلیغات و محدودیت ها علیه کشور ما در دنیا، برگزاری این ابرماراتن نشانه شکست دشمن است و علاقه مندان به کشور زیبای ایران با وجود تمامی محدودیت ها همچنان به ایران و کرمان سفر می کنند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: برگزاری ابرماراتن و حضور ورزشکاران از کشورهای مختلف دنیا نشانه شکست سیاست های خارجی آمریکا در ایجاد جو نامناسب علیه کشور بوده است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.