به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده روز دوشنبه در ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان کرمان افزود: در حال حاضر یک هزار و 638 نفر پشت نوبت حمایتی و هشت هزار و 281 نفر پشت نوبت توانبخشی بهزیستی هستند.
وی با اشاره به اینکه خدمات گیرندگان از بهزیستی استان کرمان مجموعا 140 هزار و 288 نفر هستند، گفت: از این تعداد 27 هزار و 944 نفر مستمری بگیران حمایتی، 31 هزار و 609 نفر مستمری بگیر توانبخشی، 26 هزار و 32 نفر دریافت کننده خدمات حمایتی، 13 هزار و 252 نفر دریافت کننده خدمات توانبخشیو مابقی سایر خدمات گیرندگان هستند.
صادق زاده تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه کشور جمله رفع فقر مطلق را داریم که در هیچ جای دنیا مطرح نمی شود و در سطح دنیا تعدیل یا کاهش آن مطرح می شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: شاخص های متداول کنونی از جمله پرداخت یارانه ها در جامعه برای کاهش فقر مردود است زیرا پرداخت ها به فقر منتهی می شود.
صادق زاده اظهارداشت: پیشنهاد این است که برای تبدیل شرایط فقر به وضع بهتر، از مسیر توانمندسازی و ایجاد اشتغال اقدام کنیم تا افراد به حدی از توانمندی برسند که بتوانند شرایط دشوار زندگی خود را مدیریت کنند.
وی با اشاره به اینکه بسته های خدمت ویژه اقشار نیازمند با همکاری سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرایی می شود، گفت: در این بسته موضوعاتی از جمله امنیت غذایی، مسکن، اشتغال، حمایت تحصیلی، پوشش بیمه اجتماعی و تامین معیشت مد نظر ویژه قرار گرفته است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بسته های خدمت ویژه اقشار نیازمند در اولویت اول به کودکان بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست، معلولان و سالمندان و سایران از جمله بیکاران، معتادان و بیماران نیازمند اختصاص می یابد.
صادق زاده تاکید کرد: پرداخت ها برای کاهش فقر صرفا نباید در قالب پرداخت یارانه باشد زیرا اثرگذاری لازم را ندارد و باید در کنار آن به توانمندسازی فکری و واقعی افراد توجه ویژه ای شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 10 درصد جمعیت استان کرمان مستمری بگیر سازمان های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی می باشند که از این میزان، 3.3 درصد تحت پوشش بهزیستی و 6.3 درصد تحت پوشش کمیته امداد هستند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان یادآور شد: در سال گذشته 2 میلیارد و 690 میلیارد تومان برای تامین وسایل کمک توانبخشی هزینه شده و به 909 واحد مسکونی نیز تسهیلات داده شده است.
صادق زاده گفت: در حال حاضر 14 واحد را در حال ساخت داریم و 981 واحد نیز تاکنون تحویل شده است.
وی به برخی اهداف کلان برنامه اجرایی بهزیستی اشاره و بیان کرد: تحت پوشش قراردادن تمام مددجویان واجد شرایط پشت نوبتی که در حال حاضر 21 هزار و 646 نفر در انتظار هستند، یکی از برنامه های مد نظر است که هدف گزاری تعیین شد در سال جاری 44 هزار و 858 نفر است.
وی اظهارداشت: تامین یک وعده غذای گرم به کودکان مهدهای روستایی و حاشیه شهر که وضع موجود 18 هزار و 324 نفر را شامل می شود نیز از دیگر برنامه های اجرایی بهزیستی می باشد و هدف گذاری انجام شده نیز 21 هزار و 989 نفر است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد: حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی نیز 840 نفر است که بر اساس هدف گذاری تعیین شده باید به 940 نفر افزایش یابد.
صادق زاده گفت: دربرنامه اجرایی بهزیستی کمک به چهار هزار و 607 نفر پیش بینی شده و هدف مورد انتظار نیز 4هارهزار و 928 نفر است.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.