به گزارش ایرنا، این آئین با حضور پرشور مردم دارلولایه جیرفت در مسیر چهار کیلومتری این شهر برگزار و کودکان و نوجوانان از نزدیک حرکت کاروان اسرای کربلا را مشاهده کردند که بنا به اذعان فعالان فرهنگی، اینگونه حرکت ها نقش مهمی در تربیت نسل جوان خواهد داشت.
**کاروان اسرا با خطبه حضرت زینب (س) به حرکت درآمد
مسئول هماهنگی و امور فرهنگی مسجد حضرت زینب (س) شهرک انقلاب جیرفت به خبرنگار ایرنا گفت: کاروان نمادین اسرای کربلا در شهر جیرفت امسال هم با اجرای خطبه حضرت زینب (س) به حرکت درآمد و درواقع این آیین برای چهارمین سال، با هدف بازخوانی مصائب اسرای کربلا در جیرفت اجرا شد.
علی سعیدی تصریح کرد: کاروان نمادین اسرای کربلا تا شام به همت امور فرهنگی مسجد حضرت زینب (س)‌، انجمن تعزیه جنوب استان کرمان و گروه تعزیه علمدار از مسجد حضرت زینب (س) تا چهارراه فرمانداری جیرفت برگزار شد.
وی عنوان کرد: این کاروان برگرفته از حوادثی است که بر اسرای کربلا حادث شد و حرکت نمادین یاد شده برای چهارمین سال در شهرستان جیرفت برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم زمینه مناسبی برای به نمایش کشیدن گوشه‌ای از حوادث کاروان را فراهم کنیم.
مسئول هماهنگی و امور فرهنگی مسجد حضرت زینب (س) جیرفت اظهار داشت: با همکاری دوستداران خاندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) و توجه ویژه امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) این کار فرهنگی و مذهبی با موفقیت برگزار شد.
وی ضمن تشکر از حضور پرشور مردم گفت: استقبال و همراهی این کاروان در طول مسیر نوعی ترویج فرهنگ عاشورایی و حرکت در مسیر اشاعه فرهنگ ناب محمدی (ص) است.
**حرکت کاروان اسرا در نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی تاثیرگذار است
مدرس حوزه علمیه هم گفت: تعزیه خوانی و اجرای کاروان های نمادین تاثیر زیادی در نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در بین نسل جوان است.
حجت الاسلام سید منصور حسینی افزود: حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا نمادی از مصیبت های حضرت زینب (س) است.
یک کارشناس امور فرهنگی و مذهبی شهرستان جیرفت نیز گفت: شاید عده ای از مردم از طریق مداحی و مراسم های سینه زنی و زنجیر زنی متوجه عاشورا نشوند ولی با خلق نمادین این مصائب، راحت تر مساله عاشورا را درک می کنند.
حسین کمالی افزود: اجرای زنده مصائب و صحنه های عاشورا تاثیر زیادی بر اعتقادات و تفکرات نسل جوان دارد که امیدواریم این حرکت های نمادین ادامه داشته باشد.
محسن مقبلی یکی از عزاداران این شهرستان هم که به همراه خانواده خود در آئین نمادین حرکت اسرا شرکت کرده بود گفت: نمایش زنده مصائب تاسوعا و عاشورا تاثیر بیشتری نسبت به سخنرانی و مداحی دارد.
وی ادامه داد: فرزندم با دیدن کاروان اسرای کربلا سوالات زیادی را پرسید که این نشان از تاثیر فوق العاده این حرکت نمادین است.
یک جوان جیرفتی هم گفت: با دیدن این کاروان قسمتی از مشکلات اسرای کربلا را درک و توانستم پیوند عمیقی با کربلا برقرار کنم.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
گزارش: هادی شفیعی مجاز
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.