رئیس شورای شهر ریگان در استان کرمان با اعلام اینکه در سال جاری 60 درصد نخلستان‌های این شهرستان بر اثر خشکسالی و گرد و خاک از بین رفت، گفت: افزایش تعرفه برق نیز مردم ریگان را به ستوه آورده است .

محمد آبیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با توجه به مشکلات زیاد این شهرستان گفت: تعرفه‌های برق ‌دو سالی است افزایش پیدا کرده به طوری که مردم  مدام برای این مشکل به شورای شهر این شهرستان مراجعه می‌کنند. 

آبیار با اشاره به اینکه ‌مردم ریگان بسیار محروم‌اند، افزود‌: با توجه به تورم ماه‌های اخیر پرداخت تعرفه برق برای خیلی از مردم  مشکل ساز شده، در این استان افراد بسیاری  هستند که تنها با یارانه‌شان  زندگی می‌کنند.

نخلستان

خشک شدن 30  درصد نخلستان‌های‌ بم و  نرماشیر

وی در ادامه به مشکلات نخلستان‌های خرما در این شهرستان پرداخت و گفت: توفان‌های 120 روزه سیستان و بلوچستان که از شهرستان ریگان نیز می‌گذرد و همچنین وجود توفان‌های محلی، خشکسالی‌های اخیر و همچنین خشک شدن قنات باعث از بین رفتن 60 درصد نخلستان‌های ریگان در طی سال جاری شده است .

رئیس شورای شهر ریگان ادامه داد: 90 درصد مردم ریگان کشاورزند و خشک شدن نخلستان‌ها  وضعیت معیشتی آنها را تحت‌الشعاع قرار داده و محرومیت را در منطقه بدتر کرده است که امیدواریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان خسارت آنها را از طریق این بیمه پرداخت کند.

وی افزود: خرمای مضافتی باید در شرایط و رطوبت خاصی رشد کند که متاسفانه این توفان‌ها باعث خشک شدن آنها می‌شود علاوه بر ریگان 30 درصد نخلستان‌های بم و نرماشیر نیز در استان کرمان خشک شده‌اند.

وی در‌باره توفان‌های ریگان اظهار داشت: برای مقابله با این توفان‌های محلی اقداماتی از جمله کاشت درخت و مالچ پاشی انجام می‌شود  که‌ خیلی تاثیر‌گذار نیست چون در بعضی اوقات سرعت وزش این توفان‌ها به 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و باعث کاهش دید تا شعاع 400 متر می شود. اگر این وضعیت توفان و خشکسالی ادامه پیدا کند و با توجه به خشک شدن 150 قنات در این شهرستان شرایط زندگی برای مردم در آینده نه چندان دور غیرممکن می‌شود.

بیماری خاص

آبیار در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مراجعه بیماران  خاص به شورای شهر جهت‌ دریافت کمک برای  پرداخت هزینه‌های درمان اشاره کر‌د و گفت: با توجه به اینکه این افراد دچار بیماری‌های لاعلاجی هستند یا خود و یا یکی از اعضای خانواده آنها به ما مراجعه و درخواست کمک می‌کنند تا جایی هم  که بشود کمک می‌کنیم اما در برخی موارد   واقعا دست ما هم خالی است .

شورای شهر ریگان در بخش دیگر صحبت‌هایش به عدم مراکز درمانی مناسب پرداخت و افزود: شهرستان ریگان فاقد بیمارستان است ، با توجه به  وقوع توفان در برخی از فصول سال و مبتلا شدن اغلب مردم به بیماری‌های تنفسی و ریوی جا دارد این شهر دارای بیمارستانی‌ حداقل با امکانات اولیه باشد.

وی اضافه کرد:هر چند  به تازگی بیمارستانی برای این شهرستان ساخته شده اما هنوز کامل نیست که امیدواریم هر چه زودتر این مشکل برطرف و بیمارستان افتتاح شود. 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.