به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ نسرین پیرمرادی افزود: دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی با حضور 37 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان های ارزوئیه، راور، منوجان، کهنوج، عنبرآباد، کوهبنان، ریگان، گلباف، رابر، شهداد، راین و ماهان برگزار شد.
وی اظهار داشت: این دوره با هدف آماده سازی امدادگران و نجاتگران برای ورود به دوره مربیگری امداد و کمک های اولیه کد سه و افزایش دانش عملیاتی اعضای تیم ‌های امداد و نجات در سوانح، حوادث و غیره برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه همه ساله جمعیت هلال احمر با برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات؛ نیروهای متخصص از بین اعضای جوانان و امدادگران را برای خدمت رسانی در حوادث آموزش می‌ دهد خاطرنشان کرد: شرح وظایف نجاتگر پیش بیمارستانی، ارزیابی صحنه و محیط حادثه، تثبیت پزشکی مصدوم، لوله‌ گذاری، تریاژ، فوریت ‌های پزشکی، شناخت و مکانیزم های تروما، انتقال مصدوم از جمله مباحثی است که در دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی به نجاتگران آموزش داده شد.
وی گفت: این دوره به مدت پنج روز در محل ستاد جمعیت هلال احمر کرمان برگزار شد و در پایان به پذیرفته شدگان در آزمون نهایی گواهینامه مربوطه اهدا می‌ شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.