به گزارش ایرنا، محمدرضا علیزاده روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره شعر آزاد کرمان در بردسیر افزود: شعر و ادب این استان طی سالهای مختلف فراز و فرود بسیاری داشته است.
وی اظهار داشت: اتفاقات ادبی مختلفی در استان کرمان رخ می دهد اما هیچکدام به اندازه جشنواره شعر آزاد نتوانسته در بالندگی و رشد شعر استان نقش موثر داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به اهداف برگزاری جشنواره شعر آزاد اشاره و تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف این جشنواره، کشف و معرفی استعدادهای ادبی استان است زیرا همواره بخشی از نبوغ و استعداد ادبی افراد در قالب این همایش ها و جشنواره ها ظهور می کند.
علیزاده، جشنواره شعر را فرصت مناسبی برای انتقال تجارب شاعران پیشکسوت به نسل جوان دانست و افزود: ایجاد حس رقابت و ارج نهادن به تلاشهای مستمر شاعران از کارکردهای دیگر این جشنواره است.
وی ادامه داد: این رویداد جشنی برای همه طیف ها، سلایق و گرایش های شعری استان کرمان است و به دلیل آزاد بودن، از فعالیت همه جریان ها و گرایش های ادبی حمایت می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به جایگاه شاعرانی که در هیات داوران جشنواره حضور دارند افزود: یکی از دلایلی که نشان می دهد جشنواره شعر آزاد این استان جایگاه ویژه ای دارد هیات داوران و حضور شمس آقاجانی، مهدی صمدانی، محسن کاشانی، مازیار نیستانی و حامد حسینخانی است.
وی افزود: اعضای هیات داوران جشنواره شعر آزاد کرمان که از افتخارات استان و کشور هستند، در همین جشنواره ها استعدادشان کشف شده و رشد یافته اند و امروز بخشی از ذخایر ادبی و ملی ما محسوب می شوند.
علیزاده از یک رخداد خوب در عرصه شعر کشور خبر داد و گفت: اتفاقی که در سالهای اخیر توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شعر ایرانیان در حال رخ دادن است، ثبت مجمع عمومی محافل شعری کشور با کمترین مشکلات اداری است که خود حرکتی شایسته برای حفظ ذخایر شعری و ادبی کشور محسوب می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزارکنندگان جشنواره شعر آزاد و همراهی خوب مردم بردسیر با این حرکت ادبی قدردانی کرد .
علیزاده با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف در بردسیر گفت: فرماندار بردسیر به نحو مطلوبی از ابزارهای شعری، هنری و ظرفیت های گردشگری و کشاورزی منطقه برای معرفی این شهرستان بهره برده است.
جشنواره شعر آزاد کرمان همه ساله به میزبانی شهرستان بردسیر و با حضور شاعران و علاقمندانی از سراسر استان برگزار می شود.
بردسیر در دهه گذشته خالق جشنواره شعر جوان استان بود که با بررسی های کارشناسان و ایجاد تغییراتی به جشنواره شعر آزاد تغییر پیدا کرد.
جشنواره سیب و گلابی، جشنواره هفته فرهنگی و جشنواره شعر آزاد استان سه جشنواره متوالی در بردسیر بودند که در شهریور ماه برگزار شدند.
این شهرستان در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.
3029/7421/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.