به گزارش ایرنا، همایون امیرزاده روز چهارشنبه در آیین آغازین دوازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی در بوشهر افزود: این معاونت آمادگی دارد با افزودن گونه ها و تغییر روش ها برای نوآوری دربرگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی همچنان چراغ این مشاعره را در کشور و بویژه استان بوشهر روشن نگه دارد.
وی بیان کرد: در این ارتباط شب شعر رضوی را با هدف گسترش برنامه های جشنواره ملی مشاعره رضوی پیش بینی کردیم که آغاز آن نیز از استان بوشهر است و امیدواریم بوشهر بزودی میزبان برگزاری نخستین شب شعر رضوی در سطح کشور شود.
امیرزاده ادامه داد: با برگزاری شب های شعر رضوی برنامه های جشنواره ملی مشاعره رضوی به نوعی به کل ایام سال تعمیم داده می شود.
مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مشاعره رضوی یک فعالیت جریان ساز برای حفظ اشعار مربوط به اهل بیت عصمت و طهارت و بویژه امام رضا(ع) است.
امیرزاده ادامه داد: ضرورت دارد برنامه های خوب و آبرومندی همانند جشنواره مشاعره رضوی در طول سال ساری و جاری باشد.
وی با اشاره به انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 96 اظهار داشت: این افتخار بزرگ و ارزشمندی است که در سایه تلاش های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و مردم فرهنگ دوست این استان رقم خورد.
امیرزاده اضافه کرد: اکنون از شمار نزدیک به 2 هزار و 700 باشگاه کتاب خوانی نیمی از آنها در استان بوشهر فعالیت دارد که این خود از نشانه توانمندی های استان بوشهردر عرصه کتاب و کتاب خوانی است.
وی گفت: سهم استان بوشهر از نونهالان حاضر در باشگاه های کتاب خوانی کشور نیز نزدیک به 30 هزار نفر است و این در حالی است که جمع تمامی نونهالان کشور در باشگاه کتاب خوانی 45 هزار نفر است.
مرحله نهایی جشنواره ملی مشاعره رضوی از صبح امروز با شرکت 64 تن در بوشهر آغاز شده و امشب (چهارشنبه شب) با معرفی برگزیدگان پایان می یابد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.