دومین کارگاه داستان‌نویسی شمالغرب کشور با حضور هنرمندانی از استان‌های شمالغرب کشور در اردبیل برگزار شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر اسحاقی در کارگاه دومین کارگاه داستان‌نویسی شمالغرب کشور در اردبیل با بیان اینکه شما لحظات عمر خود را به داد و ستدهای ادبی، فکری و در جهت فرهنگ‌سازی و فرهنگ‌پردازی می‌گذارنید، گفت: جامعه چشم به قلم، تخیلات، ایده‌پردازی‌ها و آرمان‌سازی‌های شما اهل قلم دارد.
وی با بیان اینکه اهل فرهنگ و هنر یک سر و گردن از دیگران بالاتر را می‌بینند، افزود: اهل قلم می‌روند و عوالمی را می‌بینند و سوار بر مرغ خیال زیبایی‌هایی را مشاهده می‌کنند و اخبار این زیبایی‌ها را که در بالاترها دیده‌اند با سحر قلم به جامعه منتقل می‌کنند و جامعه را با خودشان به آن بالاها می‌برند. 
اسحاقی با اشاره به جادوی هنر و اعجاز قلم، تصریح کرد: جریان هنر و تربیت یک جریان دو طرفه است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با طرح این دو سئوال که چرا کارگاه؟ و چرا داستان؟، گفت: اکثرا برنامه های ما در استان اردبیل رنگ و بوی کارگاه دارند. 
وی افزود: ما اغلب گرایشمان و سمت و سوی برنامه هایمان به سوی فرمت های کارگاهی است و زیاد اهل جشنواره نیستیم، یعنی جشنواره زده نیستیم. 
اسحاقی با تاکید بر اینکه ما باید چیزی را بکاریم تا انتظار برداشت از آنرا داشته باشیم، تصریح کرد: جریان هنر و جریان فرهنگ با تولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاید قیاس مع الفارق باشد اما در همین مدار می چرخد کاشت هنری داشت هنری و برداشت هنری  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: تبلیغ و بنر و تیزر و اعلام فراخوان و داوری خوب است، ولی زمانی است که به اندازه کافی جامعه هدف را در آن رشته و گرایش پیش ببریم و بعد انتظار خلق اثر داشته باشیم. 
وی با بیان اینکه وظیفه ما فرهنگ و ارشادی‌ها این است که استعدادها را شناسایی کرده و با آنها کار کنیم تا تولید آثار فاخر را شاهد باشیم، افزود: کشف استعدادها، پرورش استعدادها و تولید محتوا از آن استعدادها بسیار مهم است که باید توجه ویژه به آن شود. 
اسحاقی با بیان اینکه قرآن نیز به جریان تولید قسم خورده است، گفت: دلیل پرداختن به کارگاه چه در حوزه داستان و چه در حوزه شعر و ادبیات این است که باید یک چیزی بدهیم و از مخاطبان چیزی بخواهیم. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: شاید بعد از چند دوره کارگاه یک جشنواره برگزار کنیم تا آن چیزی را که یاد داده‌ایم، بسنجیم. 
وی با بیان اینکه داستان یک قالب پیام برای ارتقای دانش، بینش، منش و رفتار مطلوب جامعه هدف است، افزود: ما پیام‌‎ها و نکته‌های اصلاحی و ارتقابخش خودمان را گاهی مستقیم منتقل می‌کنیم و گاهی این تعلیمات را در قالب آثار هنری ابلاغ می‌کنیم که دارای زیبایی‌‎های سمعی و بصری بوده و مخاطب پیام مفتون در بطن آنرا می‌گیرد. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.