به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: شوراهای حل اختلاف در محل زندان ها نیز راه اندازی شده تا زندانیان به این مرجع دسترسی داشته باشند که این مهم در روند آزادسازی این زندانیان موثر بوده است .
وی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف در سال 1381 تشکیل شده و همواره فراز و نشیب هایی داشته و در حال حاضر مورد قبول رئیس قوه و روسای دادگستری ها است ، افزود: سه میلیون و 500 هزار پرونده در سال گذشته در شوراهای حل احتلاف کشور وارد شده است که از این تعداد تنها حدود 140 هزار پرونده مورد اعتراض قرار گرفته و وارد دادگستری شده است .
رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور اظهارداشت: اکثریت مردم از روند رسیدگی به پرونده ها در شوراهای حل اختلاف رضایت دارند زیرا شاکله اصلی این شوراها بر صلح و سازش استوار است.
وی درآمد شوراهای حل اختلاف را ماهانه 25 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت :در پنج ماهه امسال 125 میلیارد تومان به خزانه واریز کرده ایم.
حجت الاسلام احمدی میانجی گفت: به دلیل مشکلات قوه قضائیه ناچار شدند عملیات های رسیدگی به برخی پرونده ها را به شوراهای حل اختلاف واگذار کنند.
وی افزود: در شوراهای حل اختلاف همواره تلاش شده که مساله صلح و سازش در راس امور باشد و میانگین کشوری در این حوزه حدود 33 درصد از مجموع پرونده ها است که به صلح و سازش ختم می شود و در برخی شهرستان های شرقی استان کرمان میزان صلح و سازش به 98 درصد نیز می رسد.
معاون قوه قضائیه بیان کرد: موضوع صلح و سازش در پرونده ها در برخی استان ها از جمله اصفهان کم و در حوزه عشایر بالا است.
وی گفت: در شوراهای حل اختلاف 34 هزار نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد 12 هزار نفر جوانانی هستند که از دانشگاه ها وارد این حوزه شده اند و مابقی افرادی از جمله کارمندان ادارات هستند.
حجت الاسلام احمدی میانجی اظهارداشت: کم بودن پاداش پرداختی به اعضای شوراهای حل اختلاف و عدم تعیین تکلیف جوانان فعال در شوراهای حل اختلاف از مشکلات اساسی این شوراها به شمار می رود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.