به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: تنها نگاه به ظرفیت‌ های شیلاتی استان محرومیت را از این استان دور می کند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: هم اکنون ظرفیت‌ های شیلاتی سیستان و بلوچستان از جمله سطح تولید میگو و ماهی آن، سرآمد استان ‌ها و سواحل دیگر کشورهاست اما ابدا ظرفیت‌ ها با مقدار بهر‌ه ‌برداری همخوانی ندارد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان با بیان اینکه سواحل این استان قابلیت پرورش سه مرحله میگو و ماهی در قفس را دارد که در نوع خود قابل توجه است بیان کرد: اگر به ظرفیت‌های شیلاتی این استان توجه شود زمینه ساز چندین میلیون فرصت اشتغال ‌زایی است.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: علاوه‌ بر ظرفیت‌ های شیلاتی، سیستان و بلوچستان در تولید میوه ‌های گرمسیری نیز حرف نخست را می ‌زند به طوری که با افزایش بهره‌ وری از این محصولات محرومیت از چهره منطقه زدوده می‌ شود.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این مراسم اظهار داشت: در همه جای دنیا مسئولیت ‌های اجتماعی پیوست ناگسستنی میان شرکت‌ ها و ارگان ‌های اقتصادی است.
عبدالرحیم کردی افزود: امسال با مشارکت دانشگاه تهران مسئولیت اجتماعی شرکت‌ های سرمایه ‌گذاری را در منطقه آزاد چابهار مطالعه و همه آنها را موظف کردیم منابعی را در قالب این مسئولیت ‌ها اختصاص دهند که در ابعاد مختلف موجب بهبود کیفیت زندگی اجتماعی افراد می ‌شود.
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار تلاش در مسیر توسعه فعالیت ‌ها و مسئولیت اجتماعی را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این مسئولیت‌ ها شامل کمک به جوامع محلی و مسئولیت در قبال آلودگی آبی، خاکی و هوایی شرکت‌ هاست که آنها را موظف کند منابعی را در قالب این برنامه اختصاص دهند.
کردی با بیان اینکه جشن گلریزان برای دومین بار در چابهار برگزار شده است گفت: سال گذشته 660 میلیون تومان با همت خیران در این جشن جمع و برای آزادی زندانیان غیرعمد این شهرستان به شاکیان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: امسال نیز زندان چابهار یک لیست 20 نفره از افرادی که جرائم غیرعمد مرتکب شده اند را آماده کرده و امیدواریم همچون گذشته با پای ‌کار بودن تجار، سرمایه ‌گذاران و ریش‌ سفیدان موجبات آزادی و برگشت این زندانیان به آغوش خانواده هایشان فراهم شود.
نائب رئیس ستاد دیه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: سال گذشته به همت خیران منطقه آزاد چابهار موجبات آزادی 14 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این شهرستان فراهم شد.
حجت ‌الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: امسال نیز زندان چابهار لیستی از زندانیان جرائم غیرعمد را به میزان بدهی یک میلیارد و 300 میلیون ‌تومان فراهم کرده که امیدواریم به همت خیران منطقه آزاد چابهار آزاد شوند.
وی تصریح کرد: زندانیان جرائم غیرعمد چابهار از شهرستان‌ های چابهار، نیکشهر، کنارک، سرباز و بخش دشتیاری چابهار هستند.
به گزارش ایرنا دومین جشن گلریزان منطقه آزاد چابهار با حضور آیت‌ الله سلیمانی نماینده ولی ‌فقیه در سیستان و بلوچستان، فرمانداران چابهار، کنارک و قصرقند، ریش ‌سفیدان، علما، ائمه جمعه و جماعت تشیع و اهل سنت، مدیران ارشد قضایی استان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و شماری از مدیران و معاونان این سازمان در سرسرای همایش ‌های بین‌ المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.