به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا اورنگی در دیدار سرپرست استانداری کرمان با وی افزود: به منظور اجرای این طرح در استان کرمان مقرر شده نقشه UTMو کاداستر تمام اراضی به صورت پایلوت در شهر رفسنجان تهیه شود.
وی بیان کرد: کشور تا پایان برنامه ششم توسعه باید 20 میلیون هکتار از اراضی تحت اجرای طرح کاداستر قرار گیرد و سالانه 70 تا 100 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص می یابد.
وی تاکید کرد: یکی از راه های برون رفت دعاوی مردم با منابع طبیعی، اجرای ماده 54 است و برای این موضوع کارگروه های استانی و شهرستانی تشکیل شده و برای آن شیوه نامه نیز تدوین شده است.
اورنگی یادآور شد: مقرر شده که در تمامی استان ها نقاطی به عنوان شهرک های گردشگری تعیین تا نیازهای مردم را تامین کرده و از تغییر کاربری سایر اراضی جلوگیری شود.
سرپرست استانداری کرمان گفت: تعیین تکلیف اراضی تصرف شده کشاورزی بدون نیاز به اعتبار و هزینه انجام شدنی است و نیاز به جسارت مدیریتی دارد.
محمدجواد فدائی افزود: برای تعیین تکلیف اراضی کشاورزی متصرفی در حالی که مجوز چاه آب به آنهاداده شده، باید اصولی مشخص تا روند اجرایی به شکلی آسان دنبال شود.
وی خاطرنشان کرد: لازم است در جلسه ای با حضور معاون اول ریاست جمهوری، رئیس سازمان بازرسی کشور، وزیر اطلاعات و مدیران مربوطه استان کرمان، موضوع تعیین تکلیف اراضی متصرفی در استان کرمان مورد بررسی قرار گیرد.
وی یادآور شد: موضوع تعیین تکلیف اراضی کشاورزی در سه سال اخیر مطرح بوده و مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده و این افراد نمی توانند از تسهیلات مربوطه و سیستم های آبیاری تحت فشار استفاده کنند.
سرپرست استانداری کرمان بر توسعه کشت های گلخانه ای نیز تاکید و بیان کرد: در این راستا پیگیری های خوبی انجام و درباره راه اندازی گلخانه 750 هکتاری نیز موارد مطروحه به وزیر کشور منعکس شده و پس از جمع بندی در قالب یک نامه، احتمالا در شورای عالی امنیت ملی مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وی بر پیگیری طرح گردشگری هنزاء نیز تاکید کرد و گفت: در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهوری این پروژه نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا بر اساس قانون، زمینه جذب سرمایه گذاری در این منطقه نیز فراهم شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.