به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، مهدی تقی زاده با اشاره به اینکه در استان کرمان هشت شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضازدایی، مرکز امور این شوراها توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی دارد.
این مقام قضایی تصریح کرد: با توجه به قانون جدید شوراهای حل اختلاف در حال حاضر 340 شورای حل اختلاف در سراسر استان کرمان فعال است که از این تعداد 118 شورای شهری رأیی، 120 شورای شهری صلحی و تعداد 102 شورای حل اختلاف روستایی است و به عبارت دیگر 35 درصد شهری ویژه، 35 درصد شهری صلحی و 30 درصد روستایی است.
تقی زاده گفت: در سه ماهه امسال نیز از کل پرونده های مختومه 15 درصد با مصالحه حقوقی، 59 درصد با صدور رای حقوقی، 15 درصد با مصالحه کیفری، سه درصد با صدور رای کیفری و هشت درصد با قرار عدم صلاحیت مختومه شده است.
این مقام قضایی گفت: شوراهای حل اختلاف استان کرمان در مدت یاد شده مجموعا 10 هزار 77 فقره از پرونده های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده اند.
تقی زاده اعلام کرد: تعداد پرونده های قابل صلح و سازش استان در این سال معادل 22 هزار و 18 فقره بوده که بدین ترتیب نسبت پرونده های صلح و سازش به پرونده های قابل صلح معادل 46درصد است.
/ 5054/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.