به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، فرهاد غفاری روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: براساس فصل نهم قانون مجازات اسلامی، قضات محاکم می توانند با توجه به برخی شرایط لازم و قانونی از مجازات‌های جایگزین حبس در حق محکوم استفاده کنند.
وی ادامه داد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ ها با استفاده از اعمال مجازات‌های جایگزین حبس یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضائیه بوده که بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
این مسئول قضائی ادامه داد: قضات به پشتوانه قانونی این سیاست می توانند برای برخی مجرمان از مجازات ‌هایی استفاده کنند که ضمن امکان اصلاح مجرم، جامعه نیز از آن مجازات منتفع شود.
وی یادآور شد: به عنوان نمونه، فردی که به اتهام حفاری غیرمجاز یک حلقه چاه آب در بخش دشتابی از توابع شهرستان بوئین زهرا به 2 ماه حبس و پر کردن چاه محکوم شده بود به علت ابراز ندامت، حسن سابقه و وضعیت معیشتی، مشمول مجازات جایگزین حبس شد.
به گفته وی، نامبرده باید به مطالعه و گردآوری مطالبی در بحث قطره ای کردن و آبیاری مکانیزه در امور کشاورزی اقدام کند.
غفاری ادامه داد: تهیه مطالبی در خصوص ویژگی و مزایای نصب کنتور هوشمند به صورت بنر و اعلامیه و ارائه آن به 20 کشاورز دارای چاه های مجاز، گردآوری رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت مصرف آب و اصلاح الگوی کشت و 150 ساعت همکاری با ماموران توزیع عادلانه آب مستقر در شهرستان از وظایف دیگر این فرد مقرر شد.
بخش دشتابی از توابع شهرستان بوئین زهرا در استان قزوین است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.