امام جمعه ماکو گفت:   اولویت اول مسئولین، باید حل مشکلات معیشتی مردم باشد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام رنجبری در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو در نگاهی کوتاه و تحلیلی به بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی، ضمن تاکید و لزوم اجرایی شدن این فرمایشات درجامعه گفت: مسئولین بر مطالبات و گلایه های اصناف توجه جدی کند و بحث حمایت از کالای ایرانی به جدیت هم از سوی بازاریان و مردم پیگیری شود. .
امام جمعه ماکو در ادامه در خطاب به قانونگذاران و تصویب کنندگان قانون،با اشاره به اینکه  باید نمایندگان مجلس به این درجه از درک برسد که مجلس عصاره ملت است گفت: قانونی که تصویب میشود باید شیوه های عملی شدن آن در جامعه نیز لحاظ شده و به کیفیت اجرایی شدن آن پرداخته شود.
وی بر لزوم تصویب قوانینی متناسب با شرابط جامعه تاکید کرد و گفت: رعایت جنبه های کارشناسی و مصلحت مردم در قانونگذاری، مورد توجه قرار گیرد تا دوباره کاری در اصلاح آن را شاهد نباشیم و خدشه ای بر معیشت مردم وارد نشود.
امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه امروزه در تعدادی از کلان شهرها زمزمه سبک زندگی غرب و روابط بین آقا و خانم که متناسب با فرهنگ غربی است به گوش میرسد گفت: این در حالی است که امروزه خود کشورهای غربی و مروجان این فرهنگ به این واقعیت دست یافتند که بی بند و باری در کشورشان غیر قابل کنترل شده است.
وی در خطاب به نمایندگان مجلس گفت: باید در راستای حفظ و حراست از آرمانهای انقلاب ایران و ارزشهای جامعه و در راستای پرهیز از اشرافی گری که مطالبه اصلی مردم است ، از جان و دل تلاش کنند.
حجت الاسلام رنجبری نقش روحانیت را در قبل، بعد انقلاب و دوران جنگ هشت ساله را در ترویج انقلاب و معارف اسلامی مهم عنوان کرد و افزود: دشمن در صدد تضعیف این واقعیت در دیدگاه مردم ایران است.
وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید، عادلانه، قاطعانه و انقلابی عمل کند، افزود: مردم شهرستان ماکو از طولانی شدن دادرسی ها گلایه دارند، لذا افزایش نیروی انسانی باید در دستور کار این نهاد انقلابی قرار گیرد. 
حجت الاسلام رنجبری بر لزوم ترویج تفکر شهید آیت الله بهشتی، در جامعه امروزی و دانشگاها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بهشتی مظلوم زیست و مظلومانه از دنیا رفت.
امام جمعه ماکو همچنین در گریزی بر آمار جامعه جهانی و مملکت ایران در مصرف مواد مخدر اشاره کرد و با بیان اینکه جامعه امروزی شاهد کاهش محسوس سن مصرف و مخصوصا در دختران است،  اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی را سه مقوله مهم و خانمان سوز در جوامع در حال پیشرفت،دانست و افزود: مصرف مواد مخدر صنعتی امروزه بیشتر شده که لزوم توجه بیشتر خانواده ها و مسئولین را میطلبد.
حجت الاسلام رنجبری در تشریح عوامل سوق جوانان به مواد مخدر گفت: از این عوامل میتوان به کمبود گفتمان، ارتباط کلامی و عاطفی بین خانواده ها، ضعف والدین در کنترل فرزندانشان، هیجان جویی و کنجکاوی را میتوان اشاره کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.