به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی ائمه جمعه استان البرزافزود:به منظور تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در بحث حمایت از مصرف کالای ایرانی، ستاد راهبردی را تشکیل خواهیم داد و هیچ دستگاه و حتی بخش خصوصی نباید اقلام مصرفی خارجی خریداری کند.
وی خاطرنشان کرد: خطاب مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از کالای ایرانی به همه مردم و مسئولان است که باید آن را جدی گرفت.
وی بیان کرد: باید شرایط اجتماعی، اقتصادی و صرفه و صلاح و وجدان عمومی نیز در این زمینه مورد لحاظ قرار گیرد.
استاندار البرز گفت: ستاد راهبردی برای نظارت بر روند حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از خرید کالاهای خارجی را تشکیل خواهیم داد و حتی در بخش خصوصی نیز قرار شده پیمانکاران ملزم به این امر باشند‌.
وی افزود: حتی به شهرداران هم گفته ام که احدی حق ندارد سنگفرش وارد استان کند وقتی کالای با کیفیت خوب و کالای مناسب تولید می شود همه ملزم شوند که اقلام تولید داخل را خریداری کنند‌.
استاندار همچنین با اشاره به محدودیت منابع آبی و خشکسالی بیان کرد: شرایط سختی را باید طی کنیم و خودمان را مسئول و پاسخگو بدانیم
وی در خصوص توسعه و احیای مصلاها نیز گفت: حق سهم مصلاها نیز باید طبق درصدهای اعتبارات سر فصل فرهنگی طبق قانون لحاظ و اجرایی شود که دراین زمینه نیز یک میلیارد تومان کمک کرده ایم.
استاندار البرز با اشاره به تلاش های دولت برای ارتقای وضعیت اقتصادی کشور گفت: همه همت مسئولان این است که بتوانند امسال به ارتقای اقتصاد مردم کمک کنند.
وی افزود: با وجود جریان سازی رسانه های غربی علیه ایران ، ما در تلاش هستیم تا با کار بیشتر صداقت خود را ثابت کنیم.
وی دربخش دیگری از سخنانش بیان کرد: برای هر مدیر و مسئولی در نظام جمهوری اسلامی، روحانیت معزز یک فرصت هستند و تلاش می شود از این ظرفیت بهره مند شویم.
استاندار البرز گفت: رویکرد استانداری سفرهای مکرر به شهرستان های تابعه استان است و در جریان این سفرها
ضمن بهره مندی از نظر روحانیون و ائمه جمعه ، مشکلات مردم بررسی می شود.
نجفی به برنامه های خود در البرز اشاره کرد و اظهار داشت: از تمام ظرفیت های ملی و استانی برای توسعه
راه ها، راه آهن و ... استفاده خواهیم کرد.
***انتخاب مسئولان ارتباطی با ژن بد و خوب ندارد
نجفی دربخش دیگری از سخنانش بیان کرد: برای انتخاب یک فرماندار گاهی تاییدیه ها طولانی می شود و کار ما را کُند می کند و این روند نیز باید سِیر خود را طی کند.
وی تصریح کرد: انتخاب مسئولان استانی نیز ارتباطی به ژن بد و خوب ندارد، البته نمی شود فرماندار و بخشداری مخالف دولت باشد و بخواهد پست مدیریتی بگیرد، اگر بگیرد هم واقعا چه خدمتی می تواند داشته باشد!
وی افزود: در یک مورد از انتخاب شهرداری های استان دیوان عدالت اداری ورود پیدا کرده بود و سه ماه کار به تعویق افتاد که موضوع پیگیری شد.
***شوراها حق قانونی دارند عملکرد شهرداران را بررسی کنند
وی در ادامه با بیان اینکه دولت حق کمکی فراتر از چارچوب ها به شهرداری ها را ندارد، افزود: در دولت برای بکارگیری نیرو نیز این روند به شرکت های خدماتی واگذار شده و محدودیت وجود دارد ، این در حالی است که یک شهردار هنوز نیامده، نیروهای خود را تا سه برابر افزایش می دهد و این منافی قانون است بنابراین شورا هم حق ورود در این زمینه را دارد.
وی با بیان اینکه ما در حال تمرین دموکراسی هستیم،افزود: باید با احترام به تصمیم شورا در چارچوب قانون عمل کنیم.
***همراهی،همکاری،همیاری و همزبانی در استان حاکم است
نجفی بیان کرد: استاندار به عنوان والی استان است،در عین حال در استان همه همراهی، همکاری و همیاری و
همزبانی را دارند و استان شرایط خوبی دارد.
وی افزود: ممکن است تفاوتی در گفتمان ها وجود داشته باشد اما روی مفاهیم کلی نظام و انقلاب و دغدغه های استان اشتراک نظر وجود دارد و متفق القول هستیم.
***ما توانستیم استان اول بشویم
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنانش با مروری بر عملکرد استان در 6 ماه دوم سال گذشته گفت: سال قبل،مصوبات کارگروه تسهیل بالای 3 هزار مصوبه بوده است و در تمام ستادهای استانی از جمله ستاد تسهیل، رونق و اشتغال و.. نیز روح اقتصادی حاکم است، به نحوی که توانستیم از رتبه بیست و‌هفتم به رتبه اول در کشور برسیم.
وی با بیان اینکه آمارهای عملکردی استان از طریق مراجع رسمی کشور اعلام شده است ،افزود: با اینکه سال گذشته ایجاد 33 هزار شغل تعهد کرده بودیم اما بالای 53 هزارشغل ایجاد شد.
نجفی گفت: البرز در بخش اشغال از رتبه بیست و نهم کشور در ابتدای سال 96 اکنون به جایگاه هفتم کشور رسیده است.
و‌ی با بیان اینکه این آمارها به استناد گزارش های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و با بررسی شاخص های مختلف ارائه شده است، افزود: این موفقیت ها دال بر نبود مشکلات نیست.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.