به گزارش ایرنا، گرمای حدود 50 درجه ای جیرفت مانع از حضور دختران و زنان در مکان های عمومی این شهر شده و تنها پارکی که خانواده های جیرفتی می توانند شب ها برای تفریح به آنجا بروند، پارک ولیعصر (عج) است.
دولت تدبیر و امید همواره بر تقویت و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه تاکید داشته که می طلبد مسئولان مربوط اعم از شهردار و اعضای شورای شهر نسبت به این موضوع حساسیت بیشتر نشان داده و مقدمات راه اندازی مجموعه فرهنگی، ورزشی، تفریحی و رفاهی را برای بانوان این شهرستان فراهم کنند زیرا این بانوان همان مادرانی هستند که قرار است آینده سازان کشورمان را تربیت کنند پس باید از سلامت روحی و جسمی مطلوبی برخوردار باشند.
جیرفت منطقه ای گرمسیری با اقلیمی متفاوت از سایر نقاط استان کرمان و در فاصله 230 کیلومتری جنوب این استان واقع شده است و امروز همه می دانند این شهرستان از یک فضای مناسب ورزشی که در خور مردمان پر استعداد و سخت کوش این دیار باشد برخوردار نیست.
پیشتر وزیر ورزش و جوانان در سفر اخیر خود به جنوب استان کرمان از وضعیت اسفناک مکان های ورزشی این مناطق ابراز نگرانی کرد و گفت: مشخص است از این مکان ها به درستی حفاظت و مراقبت نشده پس می طلبد قبل از راه اندازی مجموعه های ورزشی ابتدا به دنبال راهی برای حفاظت و پایداری این مجموعه ها باشیم.
یکی از بانوان جیرفتی که فرزندانش را برای تفریح به تنها پارک مردمی جیرفت آورده بود به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه این پارک مختلط می باشد ما بانوان نمی توانیم به راحتی ورزش کنیم و جو حاکم بر فضای پارک مناسب برای بانوان نیست.
زهرا امیری همچنین اظهار داشت: در سایر نقاط استان، چندین مجموعه تفریحی ویژه بانوان ساخته شده است و ما هم از مسئولان شهرمان انتظار داریم حداقل یک پارک مناسب برای بانوان راه اندازی کنند.
محمود معناصری عضو شورای شهر جیرفت در پاسخ به این سوال که چرا جیرفت یک مکان تفریحی مناسب برای بانوان ندارد اظهار داشت: ما هم قبول داریم که وضعیت مکان های تفریحی در جیرفت مناسب نیست و از زمانی که وارد شورای شهر شدم با دیگر اعضای شورا پیگیر این موضوع هستیم ولی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم .
وی ادامه داد: شهرداری باید تلاش و همت بیشتری برای این خواسته مردم از خود نشان دهد زیرا که این مردم در همه عرصه ها با آرمان های نظام همراه و هم صدا بوده اند و چنین وضعیتی در شان آنها نیست.
معناصری ادامه داد: امیدوارم همکارانمان در شهرداری برای برون رفت از این وضعیت، تدابیر قابل توجهی اتخاذ کنند تا رضایت مندی و خواسته بانوان در این شهرستان که بحق هم می باشد نیز برآورده شود .
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت نیز در این خصوص گفت: متاسفانه در این شهرستان برای بانوان امکانات ورزشی مناسبی در نظر نگرفته ایم.
سلحشور سالاری اضافه کرد: با توجه به اینکه پروژه های نیمه تمام زیادی پیش رو داریم هنوز بودجه ای برای ایجاد طرح های جدید تخصیص نیافته است.
وی تصریح کرد: ما باید تا پایان سال 97 تمامی پروژه های نیمه تمام را تکمیل کرده، و راه اندازی یک مجموعه ورزشی فرهنگی مناسب در شان بانوان این دیار را در دستور کار قرار دهیم.
تجربه نشان داده است که توسعه شهرها باید متوازن باشد تا مردم بتوانند به طور هم زمان از مزیت های مختلف شهرنشینی برخوردار شوند، پس می طلبد با همان روحیه ای که طرح آسفالت خیابان های جیرفت را آغاز کردیم عملیات اجرایی احداث چندین مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی را نیز کلید بزنیم و شور و نشاط را در بین اهالی جیرفت مضاعف کنیم.
گزارشگر: مریم جلالی پور
9901/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.