به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، یدالله موحد در آئین افتتاحیه کلینیک دندانپزشکی شهید بهشتی واقع در کلینیک بعثت 2 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی از معاونان و پزشکان افزود: از زمان های قدیم 2 واژه حاکم و حکیم از منزلت اجتماعی بالایی در بین مردم برخوردار بوده است.
وی به رابطه طب و قضا اشاره و تصریح کرد: قاضی، تامین کننده و پزشک تضمین کننده سلامت جامعه است.
نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان پزشکی قانونی تنها سازمان کارشناسی در قوه قضائیه است گفت: پزشک و پزشکی قانونی مشاور قاضی هستند و پزشکی قانونی آخرین دستاوردهای علم روز پزشکی را در اختیار دستگاه قضایی قرار می دهد.
موحد عنوان کرد: یکی از ارکانی که قاضی بر اساس نظریه آن در حدود 40 درصد از پرونده های دستگاه قضایی تصمیم گیری می کند پزشکی قانونی و نظرات پزشکان معالج است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: کیلینیک شهید بهشتی (بعثت 2) با مشارکت، همکاری و تعامل دادگستری کل استان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه اندازی شده است و در نوع خود در کشور یک کار بدیع و جدید محسوب می شود.
حمیدرضا رشیدی نژاد با قدردانی از حسن توجه دادگستری استان کرمان به مسئله سلامت مردم اظهار داشت: ضرورت دارد در شرایط حساس کنونی با استفاده از ظرفیت های موجود به بهترین شکل ممکن به مردم خدمت رسانی کرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت هفته کارمند، روز پزشک و داروساز با اهدای گل و لوح سپاس از تعدادی از پزشکان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمان تقدیر کرد.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.