به گزارش ایرنا، معاون توسعه مدیریت منابع سازمان بهزیستی روز سه شنبه در مراسم رونمایی 'سامانه خدمات اشتغال خانگی بهزیستی کرمان' ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: راه اندازی این سامانه توسط کارآفرینان استان کرمان تبلوری از توانمندسازی در این استان بشمار می رود.
غلامرضا عباس پاشا ضمن تقدیر از کارآفرینان افزود: راه اندازی این سامانه در سطح استان کرمان در راستای رفع نیازمندی های اجتماع بوده و طراحی آن جدا از فکر و ایده کارآفرینان استان نبوده است.
عباس پاشا تصریح کرد: در دل تحریم ها و فشارهای اقتصادی 570 هزار نفر مستمری بگیر داشتیم و همچنین 350 هزار نفر پشت نوبتی بهزیستی در سطح کشور داریم .
وی افزود: طی ماه گذشته بعد از بررسی های انجام شده از این تعداد 80 هزار نفر جزو مستمری بگیران بهزیستی قرار گرفتند که بیش از 25 درصد مربوط به استان کرمان بوده است.
وی با اشاره به تامین 70 تا 95 درصد از هزینه های درمانی 50 هزار مددجو که از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند، گفت: ماهیانه 80 میلیارد تومان یارانه دولتی به 2هزارو 200 موسسه و هزار مددجو که تحت پوشش بهزیستی هستند پرداخت می شود.
عباس پاشا در ادامه از 110 هزار نفر مددجو که از بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند نام برد و گفت: در همه بخش های اجتماعی بهزیستی مداخله گر است و می تواند کارآفرینی های خوبی را ارائه دهد.
وی افزود: استان کرمان رتبه برتر را در استانداری و سطح استان دارد و در حوزه توانمندسازی مددجویان و تشریک مساعی برای نظام جمهوری اسلامی نیز جزو استان های پیشرو در کشور می باشد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در ادامه این آئین گفت: بسیاری از بیکاری ها ریشه مدیریتی و در واقع ضعف در اطلاعات و دانش افراد دارد.
عباس صادق زاده افزود: استقلال و خودکفایی پدید آمده در جمعیت بهزیستی حاصل بالا بردن و پایدار کردن ضریب اشتغال و مانایی آن است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: سامانه خدمات اشتغال خانگی بهزیستی کرمان یک فرایند و راهکار برای ایجاد شغل های اجتماعی مورد نیاز جامعه است که خدمت رسانی توسط مددجویان و خدمت گیری توسط همه افراد جامعه انجام می شود.
وی بیان داشت: این سامانه به منظور ایجاد اشتغالزایی در پایان برنامه پنج ساله، نزدیک به 2 هزار نفر و مطرح شدن خدمات جدید و متنوع در سطح جامعه و افزایش سطح رفاه جامعه برای دریافت خدمات متنوع و گسترده راه اندازی شده است.
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.